У статті висвітлюються сутнісні аспекти особистісно орієнтованої освіти. Визначається взаємозв’язок та взаємозалежність таких категорій як «особистість», «особистісно орієнтоване навчання», «педагогічні умови особистісно орієнтованого навчання», що дає підстави стверджувати: «особистість» – визнання конкретного носія образу-себе-в-бутті, який поєднує одинично унікальне «Я» людини і буття взагалі»; «особистісно орієнтоване навчання» – педагогічне спрямування процесу суб’єкт- суб’єктної взаємодії учня та вчителя з метою реалізації індивідуального творчого потенціалу учня у поєднанні з розвитком професійних, фахових, особистісних якостей вчителя; «педагогічні умови особистісно орієнтованого навчання» – наявність сукупності різнопланових зовнішніх та внутрішніх чинників необхідних і достатніх для виникнення і функціонування особистісно орієнтованої педагогічної системи.
The article highlights the essential aspects of personality-oriented education. The interrelation and interdependence of such categories as «personality», «personality oriented teaching», «pedagogical conditions of personality-oriented learning» is defined that gives grounds to assert: «personality» is the recognition of a specific media of the image of its own genesis, which combines a single unique «I» of a man and the existence in general»; «learner-centered education» and pedagogical direction of the process of subject-subject interaction between the teacher and the pupil to implement individual pupil's creative potential in conjunction with the development of professional, personality qualities of the teacher; «pedagogical conditions of personality-oriented teaching» – the presence of all diverse external and internal factors being necessary and sufficient for emergence and functioning the learner-centered pedagogical system.