Пріоритетом у підготовці здобувачів вищої освіти має стати оволодіння ними здатністю самоосвітньої діяльності. Вірному вибору способів професійного вдосконалення здобувача освіти сприяє усвідомлення ним власних професійних функцій, зокрема і тих, які можна визначити як інноваційні. Сучасна педагогіка дозвілля розглядається як провідний спосіб самовдосконалення професійних компетентностей майбутнього івент-педагога, умова якісної реалізації функцій. Дозвіллєва діяльність сьогодні потребує нових підходів до організації різноманітних форм дозвілля, тому педагог-івентор у практичній підготовці на практиці має неперервно оновлювати мистецько-педагогічні знання та технології освітньо-дозвіллєвої діяльності.
Mastering the ability of self-educational activity should become a priority in the preparation of
applicants for higher education. The correct choice of ways of professional improvement of the applicant for education is facilitated by his awareness of his own professional functions, including those that can be defined as innovative. Modern leisure pedagogy is considered as the leading way of self-improvement of the professional competencies of the future event teacher, a condition for the qualitative implementation of functions. Leisure activities today need new approaches to the organization of various forms of leisure, so the teacher-event in practical training in practice must continuously update artistic and pedagogical knowledge and technologies of educational and leisure activities.