Методологія вищої школи заснована на наукових уявленнях, що визначають сенс педагогічної діяльності в цілому, способи та засоби особистісного та професійного самовизначення суб'єктів освіти в динамічній соціокультурній ситуації. Основні принципи конкретизуються у педагогічних парадигмах, концепціях, підходах, системах, технологіях підготовки спеціалістів вищої кваліфікації. У статті актуалізовано сутність аксіологічного, компетентнісного, особистісно орієнтованого та системно-миследіяльнісного підходів як філософсько-педагогічної стратегії, що ґрунтується на ідеї пріоритету загальнолюдських цінностей та самоцінності кожної особистості, ідеї розвитку професійного мислення майбутніх фахівців в умовах
партнерської взаємодії та визначає перспективи подальшого удосконалення системи освіти, оптимального використання педагогічних ресурсів відповідно до вимог сучасного суспільства/
The methodology of the higher school is based on scientific ideas that determine the meaning of pedagogical activity in general, methods and means of personal and professional self-determination of subjects of education in a dynamic socio-cultural situation. The basic principles are specified in pedagogical paradigms, concepts,
approaches, systems, and technologies for the training of highly qualified specialists. The article updates the essence of axiological, competence-based, person-oriented and system-thinking approaches as a philosophical-pedagogical strategy based on the idea of the priority of universal human values and the self-worth of each individual, the idea of
developing the professional thinking of future specialists in the conditions of partnership interaction, and determines the prospects for further improvement of the education system, optimal use of pedagogical resources in accordance with the requirements of modern society/