У статті до розгляду пропонується концепція університету соціально орієнтованого навчання, обгрунтовується актуальність такого типу університету у контексті пошуків ефективних шляхів удосконалення надання освітніх послуг в українському соціальному просторові. Представлені засади вибудовування концепції, трактування поняття «соціально орієнтоване навчання». Формулюються структурні компоненти такого роду навчального закладу за організаційними формами – очне (офлайн), дистанційне (онлайн), змішане (очно-дистанційне, blended – змішане), екстернатне та за змістом навчального процесу – контекстуальне навчання, наукова освіта, громадянська освіта, проєктне навчання, мультикультурна/міжкультурна освіта. Виокремлюються принципи соціально орієнтованого навчання: таргентні складові навчання, тяглість в освоєнні знаннями, наукове підґрунтя навчального процесу, практична спрямованість навчання, формування ефективної інтелектуальної інфраструктури, критичне мислення студентів, проєкція запитів й можливостей їхніх реалізацій у поколінному зрізі, принципи соціальної корпоративної відповідальності (КСВ), постійна евалюація навчального процесу, наукових досліджень, соціальних програм тощо. Особлива увага звертається на педагогічні системи у формалізації структурування діяльності університету, зокрема йдеться про «реверсну педагогіку», «педагогіку власного капіталу» та її різновиди – «педагогіку рівних можливостей» і «трансформативну педагогіку». Представлений зразок організаційної структури університету соціально орієнтованого навчання.
The article proposes for consideration the conception of an university of social oriented education, substantiates the relevance of this type of university in the context of searching for effective ways to improve the provision of educational services in the Ukrainian social space. The principles of the conception of «social oriented education» are presented. The structural components of this kind of educational institution are formulated according to organizational forms – face-to-face (offline), distance (online), mixed (face-to-face, blended), extramural and according to the content of the educational process – contextual education, scientific education, civic education, project education, multicultural/intercultural education. The principles of social oriented education are highlighted: determination of targeted components of education, persistence in mastering knowledge, scientific basis of the educational process, practical orientation of education, formation of an effective intellectual infrastructure, critical thinking of students, projection of requests and possibilities of their implementation in a generational dimensions, principles of social corporate responsibility (CSR ), constant evaluation of the educational process, scientific research, social programs, etc. Particular attention is paid to pedagogical systems in formalizing the structuring of university activities, in particular, it is about «reverse pedagogy», «pedagogy of equity capital» and its varieties «equity pedagogy» and «transformative pedagogy». A sample of the organizational structure of an university of social oriented education is presented.