Дослідження присвячене методичним засадам особистісно-орієнтованого навчання старшокласників на уроках історії. Розроблено та експериментально апробовано на уроках всесвітньої історії в 9–11 класах систему особистісно-орієнтованого навчання, де фронтальна, групова, парна та індивідуальна форми роботи застосовуються послідовно.
У дослідженні аналізуються нормативно-правові документи з освіти, навчально-методичний комплекс. Підсумки експерименту дозволяють констатувати стабільний позитивний ефект від використання системи особистісно-орієнтованого навчання на уроках.
Основні результати дослідження впроваджені в середніх загальноосвітніх навчальних закладах України при викладанні історії у 9 – 11 класах.
The research is devoted to the methodological explanation of the person-oriented teaching during the lessons of History in 9–11th forms. On this lessons difference forms of work of pupils (frontal, group, pair and individual) are accomplished consecutively.
Normative-legal educational documents, educational-methodological complex in the research are analyzed. The results of the experiment are established the stable, positive effect from the application of person-oriented teaching during classes.
The main results of the research in Ukrainian secondary establishments are inculcated.