У пропонованій статті актуалізується питання розвитку однієї з найважливіших складових професійної ком-
петентності викладачів ЗВО, а саме методичної. Зазначається, що викладач ЗВО повинен бути методично озброє-
ним для успішного здійснення педагогічної діяльності, тобто бути методично компетентним. Розкривається зміст
поняття «методична компетентність» у світлі сучасної освітньої парадигми на підставі аналізу наукової літерату-
ри з окресленої проблеми.
Автор доходить думки, що науковці, визначаючи дане поняття недостатньо однозначні більш враховуючи педа-
гогічні, психологічні чи професійні аспекти діяльності та пропонує власне визначення: методична компетентність
викладача ЗВО ‒ це здатність застосовувати системну комбінацію знань, умінь і навичок у галузі методики для опти-
мального поєднання методів свідомого оперування педагогічними засобами у здійсненні професійного навчання сту-
дентів ЗВО.
Наголошено, що формування і розвиток методичної компетентності викладача ЗВО відбувається в ході професій-
ної, гуманітарної, соціальної, економічної, природничої, наукової підготовки та безпосередньої практичної діяльності.
Також відзначається різноманіття поглядів науковців на структуру методичної компетентності викладачів ЗВО,
що зумовлено їх розумінням методичної компетентності та загальною необхідністю підвищення кваліфікації викла-
дачів ЗВО.
На підставі наукового аналізу, до структури методичної компетентності викладача ЗВО автор відносить наступ-
ні компоненти: ціннісно-мотиваційний, когнітивний, функціонально-діяльнісний, рефлексивний, експертно-оцінний.
Зазначено, що усі компоненти структури методичної компетентності існують не відокремлено, а в сукупності.
Визначено, що специфіка методичної компетентності як виду професійної готовності полягає в її особистісно-мо-
тиваційному та діяльнісному характері, вона формується і розвивається в ситуаціях реального вирішення професій-
них проблем, що виникають.
Автором висвітлено три напрямки розвитку методичної компетентності: методологічно-цільовий, організацій-
но-формувальний, оціночно-результативний.
Зауважено на необхідності предметно-методичного супроводу викладача ЗВО для вдосконалення його професій-
но-педагогічної діяльності.
The proposed article actualizes the development of one of the most important components of the professional competence
of teachers of MoS, namely methodical. It is noted that the teacher should be methodically armed for a successful implementation
of pedagogical activity, that is, to be methodologically competent. The content of the concept of "methodological competence"
in the light of a modern educational paradigm on the basis of an analysis of scientific literature on the defined problem is
revealed. The author reaches the opinion that scientists, defining this concept is not clear enough considering pedagogical, psychological
or professional aspects of activity and offers its own definition: Methodical competence of the teacher – is the ability
to apply a systemic combination of knowledge, skills and skills in the field of methodology for optimal combination of methods
of conscious operating Pedagogical means in implementing professional training of students. It is emphasized that the formation
and development of methodological competence lecturer takes place during professional, humanitarian, social, economic,
natural, scientific training and direct practical activity. Also, the diversity of the views of scholars on the structure of methodological
competence of teachers of the department, due to their understanding of methodological competence and a general need
for advanced training of teachers. Based on scientific analysis, the author's methodological competence includes the following
components: value-motivational, cognitive, functional-activity, reflexive, expert-evaluation. It is noted that all components
of the structure of methodological competence exist not separately, and in aggregate.
It is determined that the specifics of methodological competence as a type of professional readiness lies in its personal-motivational
and activity character, it is formed and develops in situations of real solution to professional problems that arise.
The author highlights three directions of development of methodological competence: methodologically target, organizational-
molding, evaluative-effective.
It is noted for the need for objective-methodical accompaniment of the teacher to improve its professional-pedagogical
activities.