Досліджуються питання проходження підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників задля якісної про-
фесійної діяльності та вдалого проходження акредитаційної експертизи за спеціальністю «242 Туризм» освітньо-про-
фесійної програми «Міжнародний туризм» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти кафедри туризму, співпраці
з експертною групою Національного агентства з питань забезпечення якості вищої освіти.
Актуальність, важливість і необхідність якої продиктована сучасними реаліями відповідності до механізму фор-
мування загальноєвропейського освітнього простору, що дозволить забезпечити міжнародне визнання підготовки
педагогічних і науково-педагогічних працівників до професійного виконання своїх обов’язків, роботи зі студентами,
stakeholders, шкільними осередками враховуючи Нормативну базу, а саме: Закон України «Про освіту»; Закон України
«Про повну загальну середню освіту»; Закон України «Про вищу освіту»; Закон України «Про фахову передвищу осві-
ту»; Закон України «Про професійний розвиток працівників»; Закон України «Про наукову і науково-технічну діяль-
ність»; Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затверджений постановою
Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 800 зі змінами від 27.12.2019 року № 1133; Методичні рекомен-
дації для професійного розвитку науково-педагогічних працівників, затверджені наказом Міністерства освіти і науки
України від 04 грудня 2020 року № 1504.
У чинному законодавстві (Закони України «Про освіту», «Про вищу освіту») чітко розмежовуються поняття
«якість освіти (вищої освіти)» та «якість освітньої діяльності». Зокрема, у Законі України «Про вищу освіту» (2014)
якість вищої освіти визначається як «відповідність результатів навчання вимогам, встановленим законодавством,
відповідним стандартом вищої освіти та/або договором про надання освітніх послуг».
Основною формою оцінювання діяльності науково-педагогічних працівників ЗВО є визначення кількісного показ-
ника, яким є рейтингова оцінка результатів роботи. Наявність рейтингу дає можливість не лише здійснити облік
і порівняння кількісних та якісних характеристик професійної діяльності викладача, але й створити економічні моти-
ваційні механізми з метою ефективного розвитку ЗВО.
Зокрема, професійний розвиток педагогічних і науково-педагогічних працівників передбачає безперервний процес
набуття нових та вдосконалення раніше набутих професійних та загальних компетентностей, необхідних для профе-
сійної діяльності, передбачає постійну самоосвіту, професійне зростання.
The issues of training of scientific and pedagogical workers for quality professional activity and successful accreditation
examination in the specialty «242 Tourism» of the educational-professional program «International Tourism» of the first
(bachelor's) level of higher education of the Department of Tourism, cooperation with the expert group of the National Agency
ensuring the quality of higher education.
The urgency, importance and necessity of which is dictated by modern realities of compliance with the mechanism of formation
of the European educational space, which will ensure international recognition of training of pedagogical and scientific-
pedagogical workers for professional performance of their duties, work with students, stakeholders, school centers. namely:
Law of Ukraine «On Education»; Law of Ukraine «On Complete General Secondary Education»; Law of Ukraine «On Higher
Education»; Law of Ukraine «On Professional Higher Education»; Law of Ukraine «On Professional Development of Employees
»; Law of Ukraine «On Scientific and Scientific-Technical Activity»; The procedure for professional development of pedagogical
and scientific-pedagogical workers, approved by the resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine of August 21, 2019
№ 800 with changes of 27.12.2019 № 1133; Methodical recommendations for professional development of scientific and pedagogical
workers, approved by the order of the Ministry of Education and Science of Ukraine of December 4, 2020 № 1504.
The current legislation (Laws of Ukraine «On Education», «On Higher Education») clearly distinguishes between the concepts
of «quality of education (higher education)» and «quality of educational activities». In particular, the Law of Ukraine «On
Higher Education» (2014) defines the quality of higher education as «compliance of learning outcomes with the requirements
established by law, the relevant standard of higher education and / or the contract for the provision of educational services».
The main form of evaluating the activities of scientific and pedagogical staff of the Institution of Higher Education is to
determine the quantitative indicator, which is a rating assessment of performance. The presence of the rating makes it possible
not only to take into account and compare the quantitative and qualitative characteristics of the professional activities of teachers,
but also to create economic motivational mechanisms for the effective development of higher education.
In particular, the professional development of pedagogical and scientific-pedagogical workers involves a continuous process
of acquiring new and improving previously acquired professional and general competencies necessary for professional
activity, provides continuous self-education, professional growth.