Впровадження компетентнісного підходу передбачає високу готовність випускника-енергетика ВНЗ до успіш-
ної діяльності в енергетичній сфері, тому що безперечною перевагою компетентнісного над іншими традиційними
та інноваційними підходами є його результативно-цільова спрямованість освіти.
Українське суспільство перебуває під впливом швидких змін умов життя, посилення конкурентних засад та утвер-
дження дослідницько-інноваційного типу розвитку, переосмислення ціннісних орієнтирів і стратегій людського бут-
тя. Нові виклики вимагають адекватної модернізації освітньої системи як провідного чинника соціального відтворен-
ня, успішної життєдіяльності людини, її подальшого вдосконалення.
Українське суспільство і промисловість потребує не стільки великої чисельності фахівців-енергетиків, скіль-
ки фахівців з універсальністю знань. Тому головною метою модернізації освіти є посилення професійної підготовки
фахівців, які були б здатні вирішувати виробничі, наукові завдання у тісному зв’язку із завданням збереження та зба-
гачення людських цінностей.
Суспільство висуває потребу у компетентній особистості, яка на основі самостійного критичного мислення і від-
повідального мислення буде готовою і здатною не лише визначити виробничі проблеми, а і попередити їх виникнення
та бути здатною знайти раціональні шляхи вирішення.
Серед завдань, які потребують сьогодні першочергового розв’язання, виходить на перший план ефективна підго-
товка та підвищення кваліфікації інженерних кадрів енергетичного профілю.
У статті розглянуті сутність, функції та особливості реалізації компетентнісного підходу при підготовці здо-
бувачів-енергетиків на прикладі вивчення дисципліни «Теоретичні основи електротехніки», здійснено теоретичний
аналіз наукових джерел з метою дослідження особливостей реалізації цього підходу в практиці вищої освіти.
Implementation of competency-based approach implies high readiness of power engineering graduates for successful activities
in the field of power engineering. The competence-based approach is result-oriented and target-oriented and has an indisputable
advantage over other traditional and innovative approaches.
Ukrainian society is under the influence of rapid changes in living conditions, the strengthening of competitive foundations
and the establishment of research and innovation type of development, rethinking values and strategies for human existence.
New challenges require adequate modernization of the educational system as a leading factor in social reproduction, successful
human life and further improvement.
Ukrainian society and industry need power engineering specialists with the universality of knowledge. Therefore, the main
goal of education modernization is to strengthen the professional training of specialists capable of solving industrial, scientific
problems in close connection with the task of preserving and enriching human values.
Society needs a competent person who, on the basis of independent critical thinking and responsible thinking, will be ready
and able not only to identify production problems, but also to prevent their occurrence and be able to find rational solutions.
Among the tasks that need to be solved as a matter of priority today is the effective training and professional development
of power engineering specialists.
The article deals with the essence, functions and peculiarities of the competence-based approach in the training of applicants
for power engineering by the example of studying the discipline "Theoretical foundations of electrical engineering", carried out
a theoretical analysis of scientific sources to investigate the peculiarities of this approach in the practice of higher education.