В статті теоретично обґрунтовано доцільність використання нестандартних підходів та нових педагогічних технологій, зокрема, проєктних при підготовці майбутніх викладачів дизайну в закладах вищої освіти, що зумовлене підвищенням вимог до фахівців на ринку праці, модернізацією вітчизняної освіти та розвитком суспільства. Зазначено, що проєктні технології дозволяють подолати такі перешкоди, як: вузькоспеціалізована освіта, фрагментарність світосприйняття, незадовільний стан міжпрофесійних комунікацій тощо. На основі монографічного аналізу розглянуто теоретичні основи методу проєктів та основні аспекти його розвитку. Відзначено, що він є сучасною технологією навчання. Акцентовано увагу на тому, що впровадження проєктних технологій у педагогічну практику дозволить підвищити зацікавленість здобувачів вищої освіти майбутньою професією; розвинути у них навички індивідуальної та групової роботи, креативне мислення; надасть можливість отримати досвід дослідницької і продуктивної діяльності тощо. За результатами дослідження визначено, що, незважаючи на загальні підходи використання методу проєктів в освітньому процесі, його запровадження має певну специфіку, яка обумовлена особливостями навчальних компонент та освітньо-професійної програми в цілому. Розглянуто основні види проєктів, сформульовано принципи використання проєктних технологій та представлено структуру практичної реалізації цього методу з врахуванням специфіки підготовки майбутніх викладачів дизайну. Особливий акцент зроблено на доцільності використання інформаційно-комунікаційних технологій та сучасного програмного забезпечення. Відзначено, що запровадження такого підходу в освітній процес дозволить майбутнім викладачам дизайну на належному рівні підготуватися до професійної діяльності, підвищити рівень своїх знань, навичок та компетентностей.
The article theoretically substantiates the feasibility of using non-standard approaches and new pedagogical technologies, in particular, design in the training of future teachers of design in higher education, due to increased demands on professionals in the labor market, modernization of national education and society. It is noted that project technologies allow to overcome such obstacles as specialized education, fragmentary worldview, unsatisfactory state of interprofessional communications and so on. Based on the monographic analysis, the theoretical foundations of the project method and the main aspects of its development are considered. It is noted that it is a modern learning technology. Emphasis is placed on the fact that the introduction of project technologies in pedagogical practice will increase the interest of higher education students in the future profession; to develop their skills of individual and group work, creative thinking; will provide an opportunity to gain experience in research and productive activities, etc. According to the results of the research it is determined that, despite the general approaches of using the project method in the educational process, its introduction has a certain specificity, which is due to the peculiarities of the educational components and the educational and professional program as a whole. The main types of projects are considered, the principles of using project technologies are formulated and the structure of practical implementation of this method is presented taking into account the specifics of training future design teachers. Particular emphasis is placed on the feasibility of using information and communication technologies and modern software. It is noted that the introduction of such an approach in the educational process will allow future teachers of design at the appropriate level to prepare for professional activities, increase the level of their knowledge, skills and competencies.