У статті розкрито значення дисципліни за вибором «Вирішення конфліктів арт-методами» у процесі професійної
підготовки майбутніх вчителів початкових класів. Зазначено важливість підготовки вчителів до роботи з конфлік-
тами, кількість яких зросла в умовах глобальної пандемії COVID-19. Визначено мету та завдання вивчення навчальної
дисципліни. Розкрито зміст усіх тем навчальної дисципліни, програма якої складається з двох модулів обсягом 4 кре-
дити ЄКТС: 1. Загальна теорія конфлікту та розвиток компетентностей особистості (складається з трьох тем);
2. Використання арт-методів для профілактики виникнення конфліктів та їх вирішення (складається з двох тем).
Під час вивчення дисципліни передбачено ознайомлення студентів з: теорією конфліктів; поняттям про конфліктоло-
гічну, здоров’язбережувальну та емоційно-етичну компетентність; поняттям про конфлікт як ресурс для розвитку
особистості; видами арт-методів, які можуть використовуватися при роботі з конфліктами (ізотерапія, кольо-
ротерапія, ігрова терапія, маскотерапія, ландшафтна терапія, пісочна терапія, мандалотерапія, музична терапія,
тканева терапія, лялькотерапія, казкотерапія, глинотерапія, мульттерапія, кінотерапія та метафоричні асоціатив-
ні карти як методи педагогічного, а не терапевтичного впливу) та обмеження використання таких арт-методів при
роботі з конфліктами. Елементом використання арт-методів при дистанційному навчанні є використання додатку
для малювання Google Tilt Brush та он-лайн дошок для спільної творчості (Miro, Jamboard, Whiteboard). Навчальна
дисципліна передбачає формування у майбутніх вчителів початкових класів навичок використання арт-методів у інди-
відуальній та груповій роботі з учнями і їх батькам, та для поповнення власного ресурсу. Використання арт-методів
для вирішення конфліктів дозволяє реалізувати в початковій школі STEAM-підхід, який наразі є актуальним у Новій
українській школі.
The article deals with the value of the discipline of choice " Conflict Resolution by art methods" in the process of future
primary school teachers’ professional training. The importance of preparing teachers to deal with conflicts that have increased
in the context of the global COVID-19 pandemic is indicated. The content of all discipline topics is described in the article. The
discipline program consists of two modules of 4 ECTS credits: 1. General theory of conflict and the development of personal
competencies (consists of three topics); 2. The use of art methods to prevent conflicts and resolve them (consists of two topics).
The study of the discipline involves acquainting students with: conflict theory; the concept of conflict, health saving, emotional
and ethical competence; the concept of conflict as a resource for personal development; types of art methods that can be used to
work with conflicts (isotherapy, color therapy, game therapy, masc therapy, landscape therapy, sand therapy, mandala therapy,
music therapy, tissue therapy, puppet therapy, fairy tale therapy, metaphorical association cards as methods of pedagogical, not
therapeutic, influence) and limiting the use of such art methods in dealing with conflicts. Google Tilt Brush and online boards
for joint creativity (Miro, Jamboard, Whiteboard) can be used during distance learning. The discipline involves the formation
of future primary school teachers skills to use art methods in individual and group work with students and their parents, and to
replenish their own resources. The use of art methods to resolve conflicts allows to implement the STEAM approach in primary
school, which is currently relevant in the New Ukrainian School.