Дослідження спрямоване на комплексний аналіз теоретичного та практичного аспекту елементів технології «4К»,
що являє собою модель до складу якої входять такі компоненти: критичне мислення, креативність, командна робо-
та та комунікація. У фокусі вивчення були навички креативності та критичного мислення. Адже вони є ключовими
для подолання викликів сьогодення та адаптування до нової реальності через критичну оцінку інформації та уміння
нешаблонно мислити, долаючи стереотипи та усталені форми, що не є ефективними чи актуальними. Опрацьовано
джерелознавчу базу за проблемою дослідження, яка складається із досліджень як вітчизняних учених, так і зарубіж-
них. Зосереджено увагу на специфіці розвитку та удосконалення означених елементів технології «4К» на уроках укра-
їнської мови в Новій українській школі. Вивчено два провідних складники технології «4К», їхній зміст, роль, значення
та можливості сучасного уроку української мови для розвитку креативного та критичного мислення учнів молодшого
шкільного віку. З’ясовано взаємозв’язок та взаємовплив обраних елементів. Аргументовано необхідність розвитку кре-
ативності та критичного мислення з метою формування творчої діяльності та усунення стереотипного, шаблонного
мислення, подолання інертності здобувачів початкової освіти. Закцентовано увагу на тому, що оптимальна організа-
ція процесу розвитку креативності та критичності мислення має на меті всебічний та гармонійний розвиток особи-
стості, становлення повноцінного члена соціуму. У практичному розрізі запропоновано перелік вправ та ігор з реко-
мендаціями щодо прикладного застосування для розвитку вищенаведених елементів технології «4К». Наголошено, що
уроки української мови мають значний потенціал щодо розвитку креативного та критичного мислення, за допомогою
правильного та доречного використання вправ на кожному уроці, особливо на уроках розвитку зв’язного мовлення.
The study is aimed at a comprehensive analysis of the theoretical and practical aspects of the «4K» technology elements,
which is a model that includes the following components: critical thinking, creativity, teamwork and communication. The focus
of the study was the skills of creativity and critical thinking. After all, they are key to overcoming the challenges of the present
and adapting to a new reality through a critical assessment of information and the ability to think outside the box, overcoming
stereotypes and established forms that are not effective or relevant. A source study base on the research problem has been worked
out, which consists of studies of both domestic scientists and foreign ones. Attention is focused on the specifics of the development
and improvement of these elements of the «4K» technology in the Ukrainian language lessons at the New Ukrainian School.
The two leading components of the «4K» technology, their content, role, significance and possibilities of the modern Ukrainian
language lesson for the development of creative and critical thinking of primary school pupils are studied. The interrelation
and mutual influence of the selected elements is found out. The need for the development of creativity and critical thinking for
the formation of creative activity and the elimination of stereotypical, pattern thinking, overcoming the inertia of primary education
applicants is argued. The attention is paid to the fact that the optimal organization of the process of creativity and critical
thinking development aims a comprehensive and harmonious development of the individual, the formation of a full-fledged
member of society. In a practical context, a list of exercises and games is proposed, that has recommendations for application
for the development of the above elements of the «4K» technology. It is noted that the lessons of the Ukrainian language have
a significant potential for the development of creative and critical thinking, with the help of the correct and appropriate use
of exercises in each lesson, especially in the lessons of the development of coherent speech.