Висвітлюються питання щодо якісної підготовки студентів закладів вищої освіти засобами цифрових технологій.
Розглянуто роль цифрових освітніх ресурсів у підготовці кваліфікованих фахівців та проблеми, пов’язані з поширенням
в Україні сучасних цифрових освітніх ресурсів. У статті доведено, що застосування сучасних технічних засобів дає
можливість ефективно використовувати та миттєво отримувати інформаційний ресурс завдяки світовому інфор-
маційному простору, що значно поліпшує процес навчання. Окрім того, цифрові технології допомагають у реалізації
науково-дослідної роботи та зорієнтовують студентів на професійну практичну діяльність.
Аналіз професійної освіти в Україні та європейських країнах свідчить про те, що цифрові освітні технології є про-
відною складовою базової підготовки майбутніх фахівців. Розвиток цифрових технологій у сучасному світі спричинив
перегляд традиційних підходів до визначення перспективних форм організації освітнього процесу. Наголошується,
що формування цифрових навичок стає однією з найважливіших умов для розвитку цифрового ринку будь-якої країни,
оскільки прямо або опосередковано пов’язаний з усіма сферами функціонування суспільства та економіки. Цифрові
навички також вважаються вихідною рамковою умовою для розвитку всіх інших пріоритетів у сфері гармонізації
цифрових ринків країн ЄС та Східного Партнерства. Зазначається, що застосування цифрових технологій у процесі
викладання дисциплін професійно зорієнтованого циклу у ЗВО сприяє підвищенню розумової активності студентів
та забезпечує ефективність освітнього процесу. Навіть найбільш пасивні студенти залучаються до активної діяль-
ності з величезним бажанням, у них спостерігається розвиток навичок оригінального мислення, творчого підходу до
вирішення проблем; зокрема процес розвитку особистості майбутнього фахівця підвищує рівень його професійної
зрілості, тому для майбутнього вчителя, важливо усвідомити, що використання цифрових освітніх ресурсів у про-
фесійній діяльності – це одна зі складових його професіоналізму. Цифровізація освіти відкриває нові перспективи для
будь-якої професійної сфери, оскільки дає можливість розширювати контекст діяльності, організовувати міжнародну співпрацю, створювати віртуальні групи та спільноти, форуми та чати, забезпечувати доступ до матеріалів
різних форматів тощо.
The following article covers issues of quality training of students of higher education institutions by means of digital
technologies. The role of digital educational resources in the training of qualified specialists and the problems associated
with the spread of modern digital educational resources in Ukraine are considered. The article proves that the use of modern
technical means allows effectively using and instantly receiving information resources through the global information space,
which significantly improves the learning process. In addition, digital technologies help in the implementation of research work
and guide students to professional practice.
Analysis of vocational education in Ukraine and European countries shows that digital educational technologies are a leading
component of basic training for future professionals. The development of digital technologies in the modern world has led to
a revision of traditional approaches to determining promising forms of organization of the educational process. It is emphasized
that the formation of digital skills is becoming one of the most important conditions for the development of the digital market
of any country, as it is directly or indirectly related to all spheres of society and economy. Digital skills are also considered as
a starting point for the development of all other priorities in the field of harmonization of digital markets in the EU and the Eastern
Partnership. It is noted that the use of digital technologies in the teaching of professionally oriented disciplines in the IHE
helps to increase the mental activity of students and ensures the effectiveness of the educational process.
Even the most passive students are involved in active activities with great desire, they have the development of skills of original
thinking, creative approach to solving problems; in particular, the process of personal development of the future specialist
increases the level of his professional maturity, so for the future teacher, it is important to realize that the use of digital educational
resources in professional activities – is one of the components of his professionalism. The digitalization of education
opens new perspectives for any professional field, as it provides an opportunity to expand the context of activities, organize
international cooperation, create virtual groups and communities, forums and chats, provide access to materials of various
formats and more.