У статті проаналізовано дослідження науковців, у центрі уваги яких партнерство розглядається у ракурсі кон-
сультування батьків з різних питань виховання і, зокрема з булінгу та насильства, взаємодії та співпраці школи, сім’ї
та громадськості, формування у педагогів компетентностей щодо роботи з батьками, формування педагогічної куль-
тури батьків, психології партнерської взаємодії, соціального партнерства в освіті, досвіду зарубіжних країн.
Наведено тлумачення поняття партнерство, що визначається як ініціатива закладу освіти до організації ефек-
тивного співробітництва з різними соціальними інституціями в навчанні, вихованні та соціалізації здобувачів освіти.
Визначено та розкрито складові партнерства та його роль у внутрішній системі забезпечення якості освіти в закладі
загальної середньої освіти. Такими складовими є партнерство у межах закладу освіти, із засновником, з місцевою гро-
мадою. Доведено, що партнерство закладу освіти грунтується на принципах педагогіки партнерства, громадського
самоврядування та державно-громадського управління. Підкреслено, що в межах закладу освіти партнерство буду-
ється на співпраці всіх учасників освітнього процесу: керівництва, педагогів, здобувачів освіти та батьків. Зазначено,
що засновник грає одну з провідних ролей у партнерстві із закладом освіти у розбудові внутрішньої системи забез-
печення якості освіти. З’ясовано, що в умовах децентралізації місцеві громади набувають нових прав і партнерство
з ними надає закладу освіти нові можливості для розвитку. Доведено, що комунікація є важливою складовою партнер-
ських стосунків всіх учасників освітнього процесу і грунтується на повазі до іншої людини, відкритості, конструктив-
ності та неформальності. Окреслено перспективні шляхами впровадження партнерства в закладі загальної середньої
освіти.
The article analyzes the research of scientists, the focus of which is the partnership. Partnership is considered in the perspective
of advising parents on various issues of education and, in particular, on bullying and violence, interaction and cooperation
between school, family and community, formation of teachers' competencies in working with parents, formation of parents'
pedagogical culture, psychology of partnership, social partnership in education, experience of foreign countries.
The interpretation of the concept of partnership is given. It is defined as the initiative of an educational institution to organize
effective cooperation with various social institutions in education, upbringing and socialization of students. The components
of the partnership and its role in the internal system of quality assurance of education at the institution of general secondary
education have been identified and disclosed. Such components are partnership within the educational institution, with
the founder, with the local community. It is proved that the partnership of an educational institution is based on the principles
of pedagogy of partnership, public self-government and public administration. It is emphasized that within the educational
institution the partnership is based on the cooperation of all participants in the educational process: managers, teachers, students
and parents. It is noted that the founder plays a leading role in partnership with the educational institution in building
an internal system of quality assurance of education. It was found that in the conditions of decentralization, local communities
acquire new rights and partnership with them provides the educational institution with new opportunities for development. It is
proved that communication is an important component of partnership of all participants in the educational process and is based
on respect for others, openness, constructiveness and informality. Promising ways to implement a partnership in a general secondary
education institution are outlined.