У статті розглянуто проблему становлення когнітивного компоненту готовності майбутніх педагогів до вико-
ристання цифрових технологій для дистанційного навчання. Зазначається, що стрімкий перехід до дистанційного
навчання в сучасних умовах, та під час пандемії COVID-19, зокрема, суттєво загострив проблему організації цього
процесу. Аналізуються сучасні наукові доробки, що спрямованні на дослідження використання педагогами цифрових
технологій в освіті, розглянуто складники цифрової компетентності педагога. Авторами представлено визначення
поняття «готовність майбутніх педагогів до використання цифрових технологій» та його значення у фаховій під-
готовці. Розглянуто необхідність набуття спеціальних знань і умінь у професійній діяльності педагогів для викори-
стання цифрових інструментів в умовах дистанційного навчання. Пропонується виділити складники когнітивного
компоненту готовності майбутніх педагогів до використання цифрових технологій в умовах дистанційного навчання,
а саме: цифрова етика (нетикет), онлайн-мотивація і кібербезпека. Значущим складником когнітивного компоненту
досліджуваної готовності відзначається цифровий етикет (нетикет), тобто знання критеріїв і використання правил
цифрового спілкування, що сприяють ефективній комунікації зі здобувачами освіти, батьками й колегами та чіт-
кій організації освітнього процесу під час дистанційного навчання. Онлайн-мотивація здобувачів освіти, як складник
когнітивного компоненту готовності до використання цифрових технологій, передбачає використання додаткових
інструментів цифрових технологій для спонукання здобувачів освіти до навчання і виконання завдань, створюючи
позитивні емоції й ситуації успіху. Крім того, наголошується, що фаховий процес підготовки майбутніх педагогів під
час становлення когнітивного компоненту досліджуваної готовності має включати набуття навичок стійкості до
кіберзагроз. Зазначено, що для організації дистанційного навчання педагог має відповідально та безпечно використо-
вувати цифрові інструменти. Таким чином, становлення когнітивного компоненту готовності майбутніх педагогів до
використання цифрових технологій сприятиме якісній організації дистанційного навчання і ефективності комунікації
між учасниками освітнього процесу.
The problem of the formation of the cognitive component of future teachers’ readiness for the use of digital technologies in
distance learning has been considered in the article. It is noted that the rapid transition to distance learning in modern conditions
in general and during the COVID-19 pandemic, in particular, has significantly exacerbated the problem of organizing this
process. Modern scientific developments aimed at studying the use of digital technologies in education by teachers are analyzed.
The components of a teacher’s digital competence have been considered. The authors presented the definition of the concept
of “future teachers’ readiness for the use of digital technologies” and its meaning for future teachers. The necessity of obtaining
special knowledge and skills in teachers’ professional activities for the use of digital tools in the conditions of distance
learning has been considered. It is proposed to single out the parts of the cognitive component of future teachers’ readiness for
the use of digital technologies in distance learning, namely: digital ethics (netiquette), online motivation and cybersecurity.
A significant part of the cognitive component of the readiness under study is digital etiquette (netiquette), that is, knowledge
of the criteria and use of the rules of digital communication that contribute to effective communication with students, parents
and colleagues, as well as a clear organization of educational process during distance learning. Online motivation of students
as a part of the cognitive component of readiness for the use of digital technologies involves the use of additional digital technology
tools to encourage students to learn, creating positive emotions and situations of success. In addition, it is noted that
the professional process of future teachers’ training in the formation of the cognitive component of the readiness under study
should include the acquisition of skills of resistance to cyber threats. To organize distance learning, a teacher must use digital
tools responsibly and safely. Thus, the formation of the cognitive component of future teachers’ readiness for the use of digital
technologies will contribute to high-quality organization of distance learning and the effectiveness of communication between
participants in the educational process.