У статті актуалізується ціннісний складник у системі підготовки майбутніх педагогів в галузі музичного мисте-
цтва. Основна роль в аксіологічному вимірі традиційно відводиться духовній культурі. У дослідженні також робиться
спроба проаналізувати баланси між духовним та матеріальним ціннісними аспектами. Формування розуміння у май-
бутніх педагогів не лише цінностей, а й ціни окремих предметів, процесів і явищ – це актуальний синергетичний підхід
до аксіологічного кластеру суспільної та індивідуальної свідомості. Майбутній вчитель музичного мистецтва пови-
нен орієнтуватися та визначати аксіологічні пріоритети в декількох варіаціях. По-перше, система загальнолюдських
цінностей, яка передбачає формування ефективного шляху інтеграції елементів музичного мистецтва до загального
кластеру культури. По-друге, фундаментальні мистецькі цінності, які несуть посил передовсім через творчу, креа-
тивну функцію. Наостанок, специфічні ціннісні компоненти музичного мистецтва, які формують усвідомлення кра-
си й гармонії музики та її впливу на морально-духовний стан людини. Метою статті є різностороннє тлумачення
цінностей як комплексу аксіологічного потенціалу, що реалізується в музичній творчості. Завданням статті є вияв
ефективних методологічних настанов для майбутніх педагогів музичного мистецького фаху. Методологічний арсенал,
який використовується для дослідження також є різноманітним: від загальнонаукових (аналіз, порівняння) і філософ-
сько-наукових (синергетика та діалектика) до специфічних мистецьких (структурного, креативного, типологічного)
методів. Таким чином, аксіологічний компонент є одним з фундаментальних складників процесу підготовки вчителя
музичного мистецтва. Актуальна система цінностей, якою володіє педагог здатна забезпечити організацію ефектив-
ного навчального процесу та сприяти формуванню належних світоглядних переконань.
The article actualizes the value component in the system of future teachers' training in the field of musical art. The main
role in the axiological dimension is traditionally given to the spiritual culture. The study also attempts to analyze the balance
between spiritual and material value aspects. The formation of future teachers' understanding of not only values but also
the prices of individual objects, processes, and phenomena is a relevant synergistic approach to the axiological cluster of social
and individual consciousness. The future teacher of musical art should orient and determine axiological priorities in several
ways. Firstly, the system of universal human values, suggests the formation of an effective way to integrate elements of musical
art into the general cluster of culture. Secondly, fundamental artistic values carry a message primarily through the creative,
creative function. Finally, the specific value components of musical art, form the awareness of the beauty and harmony of music
and its influence on the moral and spiritual state of man. The purpose of the article is a versatile interpretation of the values as
a set of axiological potential realized in musical creativity. The task of the article is to show effective methodological guidelines
for future teachers of the musical art profession. The methodological arsenal used for the study is also diverse: from general scientific
(analysis, comparison) and philosophical-scientific (synergetics and dialectics) to specific artistic (structural, creative,
typological) methods. Thus, the axiological component is one of the fundamental components of the musical art teacher training
process. The actual system of values, which the teacher possesses, is able to ensure the organization of an effective educational
process and contribute to the formation of appropriate attitudinal beliefs.