У статті порушено проблему формування навичок самостійної роботи іноземних громадян, що проходять доуніверситетську підготовку у закладах вищої освіти України.
Першочерговим завданням підготовчих факультетів (відділень) і прирівняних до них структур пропедевтичного етапу навчання іноземних студентів визнано формування усвідомлення самостійної роботи як одного з основних видів навчальної діяльності у процесі фахової підготовки за освітньо-професійними програмами.
Визначено провідну роль навчання загальних принципів самостійної роботи та її специфічних прийомів для оволодіння українською мовою як іноземною та іншими дисциплінами навчального плану підготовчого факультету. Окреслено низку проблем, які впливають на ефективність самостійної роботи іноземних студентів.
Означено структуру навчального посібника з української мови як іноземної для самостійної роботи, методико-дидактичні матеріали. Доведено, що використання сучасних технологій, інтерактивних завдань з використанням ресурсів Інтернету мотивує іноземних студентів до самостійної роботи.
Описано елементи завдань для самостійної роботи іноземних студентів доуніверситетського етапу підготовки із застосуванням он-лайн сервісу Quizlet щодо вивчення найактуальнішої лексики задля задоволення комунікативних
потреб, тренінгу вживання лексико-граматичних конструкцій і мовленнєвих кліше.
Наведено приклади використання тренінгових завдань з української мови як іноземної, наукового стилю мовлення та країнознавства.
Доведено продуктивність використання навчальних презентацій, вікторин, квестів у розвиткові навичок самосстійної роботи, формуванні мотивації пошуку й вивчення актуальної інформації під час фахової підготовки.
The article focuses on the skills developing issue of independent work of foreign citizens receiving the pre-university training
at the higher education institutions of Ukraine.
The primary task of preparatory faculties (departments) and equivalent structures of the propaedeutic stage when teaching
international students is the formation of understanding the independent work as one of the main types of educational activities
in the process of professional training considering the educational and professional programs.
The authors point out the leading role of teaching the general principles of independent work and its particular techniques
for mastering the Ukrainian language as a foreign one as well as other disciplines included in the curriculum of the preparatory
faculty and highlight a number of problems affecting the effectiveness of independent work of international students.
The structures of the textbook on Ukrainian language as a foreign one for independent work and the methodical-didactic
materials have been specified. It was proved that the use of modern technologies, interactive tasks applying Internet resources
motivated international students to work independently.
The article presents the elements of tasks for independent work of international students at the pre-university stage of preparation
with the Quizlet online service for mastering the most relevant vocabulary to meet communication needs, training the use
of lexico-grammatical structures and speech clichés.
The authors give examples of applying the training tasks on the discipline Ukrainian language as a foreign one, scientific
style of speech and country studies.
The productivity of the use of educational presentations, quizzes, quests in the development of independent work skills,
the formation of motivation for searching and studying relevant information in professional training has been proven.