Поява інноваційних процесів в освіті є провідною тенденцією його поновлення. Питанням інновації в освіті приді-
ляється досить важливу увагу, накопичений багатий теоретичний матеріал і практичний досвід. В даний час потреба
в інноваційній освітній діяльність у сучасних умовах розвитку суспільства визначається поруч обставин. По-перше,
соціально-економічні зміни, що відбуваються, зумовили необхідність оновлення системи освіти: методології та тех-
нології організації освітнього процесу закладів дошкільної освіти (ЗДО). По-друге, розвиток ринкових відносин та поя-
ва нових типів ЗДО, у тому числі і недержавних, створюють реальну ситуацію їх розвитку та вдосконалення з метою
досягнення конкурентоспроможності.
Досліджено, що модернізація системи дошкільної освіти окреслила необхідність здійснення нових підходів до роз-
витку особистості педагога, здатної до індивідуально-творчої діяльності з перетворення дійсності та самого себе,
приймати відповідальні справи та рішення, що повною мірою реалізує свою індивідуальну неповторність. Також дослі-
джено три умови розвитку інноваційного потенціалу вихователів ЗДО.
Обґрунтовано, що для системи дошкільної освіти інноваційна діяльність педагога є одним з його основних способів
оновлення та розвитку. Освітня практика в той же час характеризується численними прикладами, які свідчать про
утруднення вихователів у здійсненні функцій педагогічної діяльності, що змінилися умовах системних змін. Результа-
тивність інноваційної діяльності залишається недостатньою, що є наслідком невисокого інноваційного потенціалу
педагогів, низького рівня їх активності та ініціативи щодо його підвищення. У науці та практиці розвиток інновацій-
ного потенціалу педагогів є однією з актуальних проблем освіти
Необхідно підкреслити, що найбільш оптимальному розвитку інноваційного потенціалу вихователів ЗДО сприяти-
муть такі педагогічні умови: ініціювання процесу ціннісного осмислення вихователями власного професійного досвіду;
здійснення науково-методичного супроводу процесу розвитку інноваційного потенціалу вихователів; управління роз-
витком інноваційного потенціалу вихователів дошкільного навчального закладу.
The emergence of innovative processes in education is the leading trend in its renewal. The issue of innovation in education
is given considerable attention, accumulated rich theoretical material and practical experience. Currently, the need for innovative
educational activities in today's society is determined by a number of circumstances. First, the socio-economic changes
that are taking place have necessitated the renewal of the education system: methodologies and technologies for organizing
the educational process of VET. Secondly, the development of market relations and the emergence of new types of ZDO, including
non-state, create a real situation of their development and improvement in order to achieve competitiveness.
It is investigated that the modernization of preschool education outlined the need for new approaches to the development
of the teacher's personality, capable of individual and creative activities to transform reality and himself, to make responsible
decisions and decisions that fully realize their individual uniqueness. It is substantiated that for the system of preschool education
the innovative activity of the teacher is one of his main ways of renewal and development. At the same time, educational
practice is characterized by numerous examples that show the difficulties of educators in carrying out the functions of pedagogical
activities, which have changed in the context of systemic change.
The effectiveness of innovation remains insufficient, which is a consequence of low innovation potential of teachers, low
level of their activity and initiative to improve it. In science and practice, the development of innovative potential of teachers
is one of the urgent problems of education It is necessary to emphasize that the following pedagogical conditions will promote
the most optimal development of innovative potential of educators of ZDO: initiation of the process of value comprehension
of educators' own professional experience; implementation of scientific and methodological support of the process of development
of innovative potential of educators; management of development of innovative potential of educators of preschool
educational institution.