У статті розкрито особливості підготовки майбутнього вчителя до формування фінансової грамотності учнів
початкової школи в контексті освітніх реформ. Зосереджено увагу на законодавчій базі, Державному стандарті
початкової освіти.
Проаналізовано зміст останніх досліджень і публікацій із проблеми. Учені акцентують увагу на важливості фор-
мування фінансової грамотності, її ролі у формуванні особистості.
Метою статті є розкриття сутності педагогічних умов підготовки майбутніх учителів до формування фінансо-
вої грамотності.
До завдань, які треба було розв’язати, увійшли: а) визначення сутності структури і змісту понять «педагогічні
умови», б) визначення та обґрунтування педагогічних умов підготовки майбутніх учителів до формування фінансової
грамотності учнів початкової школи.
Проведений контент-аналіз наукових праць щодо підготовки майбутнього вчителя початкової школи, що дав
можливість засвідчити про необхідність виявлення педагогічних умов у підготовці майбутнього вчителя в сучасних
реаліях. З’ясовано підходи дослідників до виокремлення педагогічних умов.
Поняття «педагогічна умова» розглядається як система певних форм, методів, реальних ситуацій, що об’єктивно
склалися або суб’єктивно створені й необхідні для досягнення конкретної педагогічної мети.
На підставі проведеного теоретичного аналізу психологопедагогічної літератури з проблеми дослідження було
визначено педагогічні умови формування фінансової грамотності молодших школярів як сукупність взаємопов’яза-
них заходів, необхідних для створення цілеспрямованого освітнього процесу з використанням новітніх технологій
навчання.
Зроблено висновки, що фінансова грамотність є невід’ємною складовою соціального і життєвого досвіду людини,
від якості якої залежить ефективність захисту прав споживачів фінансових послуг і розвиток економіки України.
The article reveals the peculiarities of preparing future teachers for the formation of financial literacy of primary school
students in the context of educational reforms. The focus is on the legal framework, the State Standard of Primary Education.
The content of recent research and publications on the problem is analyzed. Scientists emphasize the importance of financial
literacy, its role in shaping the personality.
The purpose of the article is to reveal the essence of pedagogical conditions for training future teachers to form financial
literacy.
The tasks to be solved included: a) defining the essence of the structure and content of the concepts of "pedagogical conditions",
b) defining and justifying the pedagogical conditions for training future teachers to form financial literacy of primary
school students.
A content analysis of scientific works on the training of future primary school teachers, which provided an opportunity to
demonstrate the need to identify pedagogical conditions in the training of future teachers in modern realities. Researchers'
approaches to the separation of pedagogical conditions are clarified.
The concept of "pedagogical condition" is considered as a system of certain forms, methods, real situations that are objectively
formed or subjectively created and necessary to achieve a specific pedagogical goal.
Based on the theoretical analysis of psychological and pedagogical literature on the research problem, the pedagogical
conditions for the formation of financial literacy of primary school students were determined as a set of interrelated activities
necessary to create a purposeful educational process using the latest learning technologies.
It is concluded that financial literacy is an integral part of human social and life experience, the quality of which determines
the effectiveness of protection of the rights of consumers of financial services and the development of Ukraine's economy.