У дисертації розроблено новий когнітивно-дискурсивний підхід до дослідження базових концептів TRADITION/ТРАДИЦІЯ, FAMILY/РОДИНА, HEALTH/ЗДОРОВ’Я SUCCESS/УСПІХ у англо- та українськомовних текстах, зокрема комерційної реклами. Уточнено визначення терміну дискурсивний концепт у його когнітивному розумінні (на тлі таких суміжних термінів, як концепт, концептуальне утворення, метаконцепт) для встановлення і характеристики механізму утворення вторинного сигніфікативного значення, пов’язаного із висвітленням структурних компонентів досліджуваних концептів у зіставному вимірі. Обґрунтовано, що у площині вторинної сигніфікації найменування товару або послуги має асоціюватися із символом успішності, уособленням родини, втіленням здоров’я; відповідно, придбання товару – із засобом набуття певних якостей або здійснення досягнень.
The obtained results testify to certain linguistic and cultural features of commercial advertising in the studied languages, which reflect the basic concepts of American and English cultures as monoactive linear cultures including Effort- Optimism, Progress, Change, Individualism, Privacy Competition, Cult of Health. In part, these concepts are opposed to the dominant concepts of Ukrainian linguo- mentality, which embody the values of a more traditional culture, such as the well- being of the group, cooperation, collectivism, resistance to change, and so on. The prospects for further research we consider to involve other types of institutional discourses – in particular, educational and medical, for approbation of created algorithm for analysis of objectification of different discourse-forming concepts, their structural conceptual features and descriptors.