Аналізується процес реформування вищої освіти України; відзначається необхідність його узгодження із загальноєвропейськими і світовими нормами, напрацьованим досвідом. Підкреслюючи авторитет і значення європейських освітніх стандартів, автор наголошує, що орієнтація на них аж ніяк не означає відкидання вітчизняного педагогічного досвіду, який багато в чому може бути корисним і продуктивним для країн європейського простору освіти. Система освіти кожної з країн має свої національні особливості. Їх сутність визначається характером цінностей, сформованих народом і культурою впродовж історичного розвитку.
Цивілізованою вважається система освіти, у якій національне корелюється із загальнолюдським, не випадає з історичного контексту, а розвивається разом з розвитком історії, цивілізації, культури.
Reformation process in higher education of Ukraine is being analyzed; necessity to correlate it with European and world experience is being stressed. Underlining the importance and value of European standards the author is sure not to ignore Ukrainian experience; this experience is certainly useful for European area as well. Education system of each country has its national peculiarities. Their essence is determined by values formed by people and culture in the historical development. The system of education is considered to be civilized if national correlates with international, without dropping from historic context, continues its development simultaneously with the historv, civilization and culture.