Мета статті полягає в обґрунтуванні методики та алгоритму внутрішнього моніторингу проекту. Представлено результати моніторингу освітнього проекту, який передбачив розроблення освітньої програми підготовки майбутніх вітражників. Виділено спрямовуючих дій щодо реалізації проекту: дестабілізаційний, орієнтаційний, організаційний та результативний етапи моніторингу. Здійснено складання програми, добір інструментарію для проведення моніторингу. На результативному етапі представлено якісні й кількісні зміни, напрями подальшого розвитку проекту, який відбувається за допомогою спрямованого впливу на досягнення мети освітнього проекту. Представлена комплексна кількісна оцінка якості виконання проекту.
The purpose of the article is to substantiate the methodology and algorithm of internal monitoring of the project. The results of the monitoring of the educational project, which envisaged the development of an educational program for the preparation of future stained-glass windows, are presented. Guided actions for the implementation of the project are highlighted: destabilization, orientation, organizational and effective stages of monitoring. The program was compiled and the tools for monitoring were selected. The qualitative and quantitative changes, directions of further development of the project are presented at the resultant stage, which takes place with the help of a directed influence on the achievement of the goal of the educational project. A comprehensive quantitative assessment of the quality of project implementation is presented.