У статті висвітлено особливості реалізації ідеї продуктивного навчання в системі ступеневої музично-педагогічної освіти, розглянуто підготовку магістрів музичного мистецтва як цілісно-інтегрованого явища, виявлено його компонентну структуру. Автором визначено наукові підходи та педагогічні умови, за яких набуває ефективності організаційно-методична система підготовки майбутніх викладачів музичних дисциплін з дотриманням принципу продуктивно орієнтованого навчання.
В статье освещены особенности реализации идеи продуктивного обучения в системе многоуровневого музыкально-педагогического образования, рассмотрена подготовка магистров музыкального искусства как целостно-интегрированное явление, выявлена его компонентная структура. Автором определены научные
подходы и педагогические условия, которые обеспечивают еффективность организационно-методической системы подготовки будущих преподавателей музыкальных дисциплин при соблюдении принципа продуктивно ориентированного обучения.
The article highlights the features of the realisation of the productive learning system grade musical-pedagogical education, the training of masters of musical art as all-integrated phenomenon, discovered it-based structure.With the purpose of theoretical justification of the principle productively focused training in the implementation of
tasks of the practical training of students to work on a speciality offered a variety of scientific approaches, that caused external and internal factors, systematic activity, resource and recreational-personologi factors. In the article it is the role of assistance practices as the leading type of educational and professional activity, which completes a cycle of disciplines prescribed by the curriculum of pedagogic University musical direction of training in the field of knowledge «art». Author of pedagogical conditions under which acquires the effectiveness of organizational-methodical system of training future teachers of musical disciplines for the observance of the principle of productive oriented training.