Проаналізовано особливості сприйняття майбутніми інженерами вищої математики як дисципліни, яка є основою
будь-якої інженерної спеціальності і має значний вплив на формування базової професійної компетентності майбутніх
інженерів. Аналіз зроблено за допомогою анкетування, яке було проведено серед студентів бакалавріату перших двох
років навчання. Визначено відмінності сприйняття даної дисципліни між здобувачами першого і другого років навчан-
ня першого освітнього рівня вищої освіти, які вказують на те, що студенти другого курсу більш свідомо підходять
до вивчення вищої математики, розуміючі її важливість. Зроблено висновки про вдосконалення організації роботи під
час аудиторних (лекційні, практичні та додаткові) занять. Визначено, що вищу математику далеко не всі студенти
сприймають як обов’язкову дисципліну для майбутніх інженерів, дуже великий відсоток уважає, що в майбутній про-
фесії інженера математичні знання не знадобляться. На основі цього спостереження зроблено висновок про розви-
ток внутрішньої мотивації до навчання, щоб дисципліна «Вища математика», яка є обов’язковою, вивчались не лише
тому, що цього потребує програма, але й тому, що це є цікавим, корисним, що за допомогою математичних знань
ідуть розвиток і вдосконалення аналітичного, інженерного, логічного мислення тощо. Також за допомогою даного
спостереження з’ясовано, що сучасне покоління досить позитивно сприймає різні форми проведення занять, а саме –
значна кількість опитаних не проти проведення занять онлайн за допомогою різних платформ (Teams, Moodle). Пер-
спективи подальших досліджень полягають у проведенні аналогічного анкетування на третьому – четвертому курсах
бакалавріату й у магістрів, у їх порівняльному аналізі для вдосконалення процесу математичної підготовки майбутніх
інженерів у закладах вищої освіти.
The peculiarities of the perception of future engineers of higher mathematics as a discipline that is the basis of any engineering
specialty and significantly affects the formation of basic professional competence of the future engineer are considered.
The analysis was conducted using a questionnaire conducted among students in the first two years of study. The differences
in the perception of this discipline between the first and second years of the first level of higher education, which indicate that
second-year students are more conscious in the study of higher mathematics, understanding its importance. Conclusions are
made on improving the organization of work during classroom (lectures, practical and additional) classes. It is determined that
not all students perceive higher mathematics as a compulsory subject for future engineers, a very large percentage believe that
mathematical knowledge will not be needed in the future profession of engineer. Based on this observation, it was concluded
that the development of intrinsic motivation to study, so that the discipline of “Higher Mathematics”, which is mandatory, was
studied not only because the program requires it, but also because it is interesting, useful, mathematical knowledge is the development
and improvement of analytical, engineering, logical thinking, and so on. Also, with the help of this observation, it was
found that the current generation is very positive about different forms of training, namely – a significant number of respondents
do not mind conducting online classes using different platforms (Teams, Moodle). Prospects for further research are to conduct
a similar questionnaire in the third or fourth year of bachelor’s and master’s degrees, and in their comparative analysis to
improve the process of mathematical training of future engineers in the higher education.