Стаття присвячена проблемі формування методичної компетентності майбутніх викладачів мистецької школи
на заняттях сольного співу. Наголошено, що формування означеного педагогічного явища є важливою передумовою
підготовки конкурентоспроможних фахівців, здатних розв’язувати актуальні проблеми сучасної мистецької освіти.
На нашу думку, формування методичної компетентності у студентів у вищій школі є складним, поетапним та ціле-
спрямованим процесом, який потребує сучасних підходів до оновлення змісту освіти, удосконалення форм та методів
навчання, теоретичного визначення та практичного впровадження ефективних педагогічних умов реалізації освітніх
завдань. Нами проаналізовано та систематизовано наукові праці, що дало змогу розкрити сутність понять “умова”,
“педагогічні умови”, “дидактичні умови”, розглянути педагогічні умови підготовки майбутнього викладача музичного
мистецтва.
З’ясовано чотири педагогічні умови формування методичної компетентності майбутнього викладача мистецької
школи на заняттях сольного співу з урахуванням компонентної структури феномену, що формується (мотивацій-
но-ціннісний, інформаційно-інноваційний, когнітивно-операційний, результативно-корекційний компоненти). Наголо-
шено, що педагогічний вплив має позитивний результат та несе якісні зміни лише в поєднанні з активною позицією
та вмотивованістю студента. Отже, першою педагогічною умовою вважаємо “актуалізацію методичного досвіду
майбутніх викладачів мистецької школи з варіативним застосуванням методів та форм вокального навчання”, що
сприятиме ефективній організації вокально-методичної підготовки майбутнього викладача мистецької школи. Дру-
гою педагогічною умовою ми визначили “організацію науково-креативного середовища, що забезпечить максимальну
реалізацію творчо-методичного потенціалу студентів”. Третьою педагогічною умовою постає “створення дидак-
тичного супроводу дисципліни “Сольний спів” із реалізацією міждисциплінарних зв’язків”. Автор підкреслює, що для
оптимізації процесу формування методичної компетентності майбутнього викладача мистецької школи необхідно
врахувати та реалізувати четверту педагогічну умову, а саме – “використання освітнього моніторингу як способу
самоконтролю динаміки формування методичної компетентності”.
The article is devoted to the problem of formation of methodical competence of future teachers of art school in solo singing
classes. It is emphasized that the formation of this pedagogical phenomenon is an important prerequisite for the training of competitive
professionals who are able to solve current problems of modern art education.
In our opinion, the formation of methodical competence in students in higher education is a complex, step-by-step and purposeful
process that requires modern approaches to updating the content of education, improving forms and methods of teaching,
theoretical definition and practical implementation of effective pedagogical conditions. We analyzed and systematized
scientific works, which allowed to reveal the essence of the concepts of “condition”, “pedagogical conditions”, “didactic
conditions”, and to consider the pedagogical conditions of training future teachers of music.
Four pedagogical conditions for the formation of methodical competence of the future teacher of art school in solo singing
classes, taking into account the component structure of the emerging phenomenon (motivational-value, information-innovation,
cognitive-operational, result-correctional components). It is emphasized that pedagogical influence has a positive
result and brings qualitative changes only in combination with the active position and motivation of the student. Accordingly,
the first pedagogical condition is “actualization of methodical experience of future art school teachers with variable application
of methods and forms of vocal education”, which will contribute to the effective organization of vocal and methodical training
of future art school teachers. The second pedagogical condition we have identified “the organization of scientific and creative
environment that will ensure the maximum realization of the creative and methodical potential of students”. The third pedagogical
condition is “the creation of didactic support for the discipline “Solo Singing” with the implementation of interdisciplinary
links”. The author emphasizes that to optimize the process of forming methodical competence of the future teacher of art school
it is necessary to take into account and implement the fourth pedagogical condition, namely – “use of educational monitoring
as a way to self-control the dynamics of methodical competence”.