У статті аналізується актуальна педагогічна проблема формування професійних якостей майбутніх офіцерів
Збройних сил України у вищих військових навчальних закладах.
З’ясовано, що особливості професійної підготовки майбутніх офіцерів зумовлені потребою зміни системи військо-
вої освіти України відповідно до окреслених напрямів її розвитку з урахуванням досвіду підготовки офіцерів у навчаль-
них закладах країн – членів Організації Північноатлантичного договору. Окрім того, у процесі професійної підготовки
майбутніх офіцерів необхідне врахування набутого досвіду виконання військовослужбовцями Збройних сил України
службово-бойових завдань під час операції Об’єднаних сил і Антитерористичної операції.
Визначено, що у професійній підготовці майбутніх офіцерів одним із пріоритетних завдань є формування профе-
сійних якостей військовослужбовців відповідно до викликів сьогодення й опанування курсантами практичних меха-
нізмів вирішення актуальних завдань професійної діяльності через упровадження та використання активних форм
і методів навчання.
Здійснено узагальнення наявних у сучасному психолого-педагогічному дискурсі поглядів на особливості професійної
підготовки майбутніх офіцерів у вищих військових навчальних закладах і умови специфічного освітнього середовища,
методики навчання і виховання курсантів, реалізація яких сприяє підвищенню ефективності формування професійних
якостей офіцера.
Визначено сукупність вимог до офіцера тактичного рівня та його кваліфікації як військового фахівця, компетент-
ностей, що формуються у процесі освітньої діяльності вищого військового навчального закладу, та результати нав-
чання, які базуються на профілі програми спеціалізації. Конкретизовано чинники, які притаманні офіцеру, та сутнісні
характеристики майбутніх офіцерів як ключових суб’єктів військово-професійної діяльності: активність, продуктив-
ність, цілісність, системність проявів професійних якостей у військово-професійній діяльності.
The article analyzes the current pedagogical problem of forming the professional qualities of future officers of the Armed
Forces of Ukraine in higher military educational institutions.
It was found that the peculiarities of professional training of future officers are due to the need to change the system of military
education in Ukraine in accordance with the outlined directions of its development, taking into account the experience
of training officers in educational institutions of NATO member countries. In addition, in the process of professional training
of future officers, it is necessary to take into account the experience gained by servicemen of the Armed Forces of Ukraine in
combat missions during the Joint Forces Operation and the anti-terrorist operation.
It is determined that in the professional training of future officers one of the priority tasks is the formation of professional
qualities of servicemen in accordance with today’s challenges and mastering by cadets practical mechanisms for solving urgent
tasks of professional activity through introduction and use of active forms and methods of training.
The generalization of the views available in modern psychological and pedagogical discourse on the peculiarities of professional
training of future officers in higher military educational institutions and the conditions of specific educational environment,
methods of teaching and educating cadets, the implementation of which contributes to improving the professional
qualities of officers. The set of requirements for an officer of the tactical level and his qualification as a military specialist,
competencies formed during the educational activities of a higher military educational institution and learning outcomes based
on the profile of the specialization program are determined. The factors inherent in the officer and the essential characteristics
of future officers as key subjects of military-professional activity are specified: activity, productivity, integrity, systemic manifestations
of professional qualities in military-professional activity.