ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Матвеєва, Н. О.![]() |
|
dc.contributor.author | Матішак, М. В.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2022-04-16T11:03:44Z | |
dc.date.available | 2022-04-16T11:03:44Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Матвеєва, Н. О. Розвиток дошкільної інклюзивної освіти в Україні: засадничі підвалини / Н. О. Матвеєва, М. В. Матішак // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 84 (т. 1). – С. 115-119. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.84.1.25. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/36821 | |
dc.description.abstract | У статті наголошено на потребі розвитку інклюзивної освіти як моделі соціального устрою; проаналізовано нор- мативно-правове забезпечення інклюзивної освіти в Україні; акцентовано увагу на наукових дослідженнях. Встанов- лено зміст та напрями реалізації інклюзивного навчання в дошкільній галузі, виокремлено системно-комплексний, осо- бистісно орієнтований та компетентнісний підходи до навчання та виховання дітей дошкільного віку з порушеннями розвитку; виокремлено основні завдання на сучасному етапі. Звернено увагу на пріоритетні напрями, ідеї інклюзивної освіти; розкрито статистичні дані щодо реалізації державної політики України на шляху її розвитку. Актуалізовано функціонально-змістові характеристики професійної діяльності вихователя закладу дошкільної освіти щодо здійснення інклюзивного навчання та виховання дошкільників; основні її напрями; визначено вимоги щодо адаптації та модифікації навчально-виховного процесу закладу дошкільної освіти до індивідуальних можливостей, потреб, здібностей дошкільників, які мають порушення розвитку. Встановлено, що організаторські та педагогічні здібності педагога, його вміння та навички реалізації поставле- них завдань на практиці, сформована інклюзивна компетентність дозволяють організувати безперешкодне освітнє середовище, у якому успішно розвиватимуться всі без винятку вихованці. Наголошено на особливостях розвитку дітей дошкільного віку, специфіці здійснення виховного впливу, спрямова- ності педагогічної дії. Звернено увагу на потребу підвищення професійного рівня педагогів-практиків щодо реалізації поставлених завдань. Встановлено засадничі принципи інклюзивної освіти, форми роботи з дітьми дошкільного віку з різними нозологіями; розкрито найбільш ефективні інклюзивні практики в закладах дошкільної освіти. | uk |
dc.description.abstract | The article emphasizes the need to develop inclusive education as a model of social order; the legal support of inclusive education in Ukraine is analyzed; emphasis is placed on scientific research. The content and directions of implementation of inclusive education in the preschool field are established, system-complex, personality-oriented and competence-based approaches to education and upbringing of preschool children with developmental disabilities are singled out; the main tasks at the present stage are highlighted. Attention is paid to priority areas, ideas of inclusive education; statistical data on the implementation of the state policy of Ukraine on the way to its development are revealed. The functional and semantic characteristics of the professional activity of the educator of the preschool institution on the implementation of inclusive education and upbringing of preschoolers have been updated; its main directions; the requirements for the adaptation and modification of the educational process of preschool education institutions to the individual capabilities, needs, abilities of preschoolers with developmental disabilities are determined. It is established that the organizational and pedagogical abilities of the teacher, his skills and abilities to implement the tasks in practice, the formed inclusive competence allow to organize a smooth educational environment in which all students will successfully develop without exception. Emphasis is placed on the peculiarities of the development of preschool children, the specifics of the implementation of educational influence, the direction of pedagogical action. Attention is drawn to the need to improve the professional level of teachers- practitioners in the implementation of the tasks. The basic principles of inclusive education, forms of work with preschool children with different nosology are established; the most effective inclusive practices in preschool institutions are revealed. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | педагогічна майстерність | uk |
dc.subject | професіоналізм | uk |
dc.subject | інклюзивна освіта | uk |
dc.subject | Базовий компонент | uk |
dc.subject | стандарти | uk |
dc.subject | освітні програми | uk |
dc.subject | нормативне забезпечення | uk |
dc.subject | pedagogical skills | uk |
dc.subject | professionalism | uk |
dc.subject | inclusive education | uk |
dc.subject | Basic component | uk |
dc.subject | standards | uk |
dc.subject | educational programs | uk |
dc.subject | regulatory support | uk |
dc.title | Розвиток дошкільної інклюзивної освіти в Україні: засадничі підвалини | uk |
dc.title.alternative | Development of preschool inclusive education in Ukraine: fundamental basements | uk |
dc.type | Article | uk |