У дітей, які мають різні функціональні порушення опорно-рухового апарату, порушення опорно-ресорних власти-
востей стопи найпоширеніше. Для дитини зберігання ортоградної пози та пересування у вигляді ходьби повною мірою
залежать від опорної здатності нижніх кінцівок.
Проблемі порушень у нижніх кінцівках було присвячено багато наукових досліджень в області медицини. Натепер
немає єдиної класифікації опорної здатності ніг дітей дошкільного віку, а також її відхилень. Це обмежує можливо-
сті й ефективність проведення корекційно-профілактичних заходів. Вплив гравітації на опорно-руховий апарат дити-
ни та вплив на слабку ланку в кінематичному ланцюгу (якими є нижні кінцівки) сприяє появі порушень, що виявляються
в моторній недостатності. Це провокує затримку рухового розвитку, що спричиняє труднощі в соціально-побутовій
адаптації. Зазначене свідчить про актуальність і першочерговість педагогічних заходів у процесі вирішення завдань
адаптивного фізичного виховання.
Метою дослідження було визначення характерних рис порушень у нижніх кінцівках у дітей, що впливають на зни-
ження їхньої опорної здатності.
На основі аналізу літературних джерел і особистого досвіду було виявлено таке: проблематика формування опор-
ної здібності в дітей розкрито не досить широко в наукових дослідженнях, особливо в педагогіці; характерні ознаки
порушень нижніх кінцівок у дітей такі: ступінь рухливості у суглобі, стан м’язового тонусу, зміщення серединної осі
частини нижньої кінцівки, статичної та статодинамічної рівноваги; причиною, що зумовлює зниження опорної здат-
ності, є будь-які відхилення (анатомічні, фізіологічні, нейрогенні, біомеханічні) у розвитку та формуванні суглобів ніг.
У перспективі є визначення оптимального шляху корекції опорної здатності в дітей за допомогою засобів фізично-
го виховання, що базується на ролі взаємо впливових причин.
Among children with various functional disorders of the musculoskeletal system, disorders of the musculoskeletal properties
of the foot is one of the main. For the child, the preservation of orthograde posture and its movement in the form of walking,
which depends entirely on the supporting capacity of the lower extremities.
Many scientific studies in the medical field have been devoted to the problem of disorders in the lower extremities. Currently,
there is no single classification of the supporting capacity of the legs of preschool children, as well as its deviations. This
limits the possibilities and effectiveness of corrective and preventive measures. The influence of gravity on the musculoskeletal
system of the child and the impact on the weak link in the kinematic chain (which are the lower extremities), contributes to
the emergence of disorders manifested in motor insufficiency. It provokes a delay in motor development, as well as other areas
of the child, which leads to difficulties in social adaptation, and indicates the relevance and priority of pedagogical activities in
the process of solving problems of adaptive physical education.
The aim of the study was to determine the characteristics of disorders in the lower extremities of children, affecting the reduction
of their carrying capacity.
Based on the analysis of literature sources and personal experience, it was revealed: the disclosure of the issue of the formation
of support capacity in children is not widely disclosed in research, especially in pedagogy; characteristic features of various
disorders of the lower extremities in children are: the degree of mobility in the joint, the state of muscle tone, the displacement
of the middle axis of the lower extremity, static and static-dynamic balance; the basis that causes a decrease in support capacity
is any deviation (anatomical, physiological, neurogenic, biomechanical) in the development and formation of the joints
of the legs.
In the future there is a determination of the optimal way to correct the supporting capacity of children with the help
of physical education, based on the role of mutually influential causes.