Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Моделювання системи розвитку правової компетентності педагогічних працівників економічних коледжів: теоретичний аспект

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Курок, Р. О.
dc.date.accessioned 2022-04-16T09:38:28Z
dc.date.available 2022-04-16T09:38:28Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Курок, Р. О. Моделювання системи розвитку правової компетентності педагогічних працівників економічних коледжів: теоретичний аспект / Р. О. Курок // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 84 (т. 1). – С. 93-97. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.84.1.21. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/36817
dc.description.abstract У статті автором проаналізовані теоретичні засади, які слугують підґрунтям для побудови моделі системи ціле- спрямованого розвитку правової компетентності педагогічних працівників економічних коледжів. Досліджено сутність та роль моделювання в наукових розвідках, види моделей, вимоги до їх побудови, етапи та принципи цього процесу. Зазначено, що моделювання є одним із найдієвіших методів педагогічного дослідження явищ у соціальних системах, що дає змогу спрогнозувати розвиток освітнього процесу в контексті досягнення конкретного кінцевого результату. Констатовано, що моделювання розглядається як процес вивчення об’єкта пізнання шляхом створення та дослідження його моделі, яка замінює оригінал, а під моделлю розуміється аналог (копія оригіналу), який на певних умовах відтворює структуру і деякі властивості оригіналу, що цікавлять дослідника. До основних видів моделей віднесено: прогностичну, концептуальну, інструментальну, моніторингу, рефлексивну. Серед типів визначено базові: змістові, структурні та функціональні; похідні: структурно-змістові, структурно-функціональні та функціонально-змістові. Під час розроблення моделі досліджуваного явища необхідно врахову- вати основні вимоги та принципи педагогічного моделювання (доцільності, цілеспрямованості, результативності, ієрархічності, реальності побудови моделі тощо). Зазначено, що відповідно до напрацювань педагогічної науки доцільно виокремити такі структурні компоненти моделі розвитку досліджуваного явища: методологічно-цільовий, змістовий, технологічний і оцінювально-результативний. Модель розвитку правової компетентності педагогічних працівників економічних коледжів має відображати істотні структурні компоненти цього процесу, а також характер зв’язків між ними. uk
dc.description.abstract In the article the author analyses the theoretical principles that serve as a basis for projecting the model of the system of purposeful developing legal competence of economic colleges’ teaching staff. The essence and role of modelling in scientific researches as well as the types of models, demands for their projecting, stages and principles of this process are studied. It is noted that modelling is one of the most effective methods of pedagogical research of the phenomena in social systems, which allows to predict the development of educational process in the context of achieving specific end result. It is stated that modelling is considered as a process of studying the object of knowledge by constructing and studying its model, which replaces the original, and the model is an analogue (copy of the original), which under certain conditions reproduces the structure and some properties of the original. The main types of models include: prognostic, conceptual, instrumental, monitoring, reflective. Among the types the basic ones: contextual, structural and functional and the derivatives: structural-contest, structural-functional and functional-contest are defined. While projecting the model of the studied phenomenon the basic requirements and principles of pedagogical modelling (expediency, purposefulness, effectiveness, hierarchy, reality of model construction, etc.) should be taking into account. It is noted that according to the achievements of pedagogical science the following structural components of the model of developing the studied phenomenon: methodological-target, content, technological and evaluation-effective should be identified. The model of the system of purposeful developing legal competence of economic colleges’ teaching staff should reflect the essential structural components of this process, as well as the nature of the relations between them. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject педагогічні працівники uk
dc.subject правова компетентність uk
dc.subject моделювання uk
dc.subject система uk
dc.subject етапи моделювання uk
dc.subject принципи uk
dc.subject структурні елементи моделі uk
dc.subject teaching staff uk
dc.subject legal competence uk
dc.subject modelling uk
dc.subject system uk
dc.subject stages of modeling uk
dc.subject principles uk
dc.subject structural elements of model uk
dc.title Моделювання системи розвитку правової компетентності педагогічних працівників економічних коледжів: теоретичний аспект uk
dc.title.alternative Modelling of the system of developing legal competence of economic colleges’ teaching staff: theoretical aspect uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу