Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Критерії, показники та рівні правової вихованості підлітків у громадських об’єднаннях: сутність й основні характеристики

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Дем’яненко, А. М.
dc.contributor.author Шевченко, Ю. В.
dc.date.accessioned 2022-04-12T09:34:00Z
dc.date.available 2022-04-12T09:34:00Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Дем’яненко, А. М. Критерії, показники та рівні правової вихованості підлітків у громадських об’єднаннях: сутність й основні характеристики / А. М. Дем’яненко, Ю. В. Шевченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 84 (т. 1). – С. 55-58. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.84.1.12. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/36807
dc.description.abstract У статті розкрито питання важливості правового виховання підлітків у громадських об’єднаннях, визначено міжнародні і національні документи, що регламентують цей процес. Автор наголошує, що правова вихованість під- літків є суспільним феноменом. Цей феномен пов’язаний із правовою свідомістю людини і правовою культурою, що склалася в нашій державі. Автор у статті зосереджується на проблемних питаннях, що пов’язані з критеріальною базою правової вихова- ності підлітків у громадських об’єднаннях, характеризує критерії (когнітивний, ціннісно-мотиваційний, поведінковий) та відповідні показники. Когнітивний критерій розкрито через такі показники, як: теоретичні знання про право, пра- вопорядок у суспільстві, усвідомлення значущості правопорядку для життя людини в соціумі, у позаосвітніх соціальних середовищах, наявність образного правового мислення відповідно до вікового періоду, визнання різноманітних правових систем у різних суспільствах, прогнозування наслідків правової та протиправної поведінки. Ціннісно-мотиваційний критерій автором розкрито через такі показники, як: розуміння правових цінностей, визнання власної правово-ствер- джувальної діяльності цінністю, наявність мотивації до служіння правовому суспільству, інтерес до вимог правової поведінки, що спрямована на підтримання правопорядку з урахуванням свободи людини. Показниками поведінкового критерію є: вміння розрізняти правову та протиправну поведінки, наявність досвіду правової поведінки, участь у пра- вовиховній та правоосвітній діяльності громадських об’єднань, рухів, громадських організацій, вміння контролювати себе, вміння налагоджувати відносини з іншими людьми на засадах наявної правової системи суспільства. У статті охарактеризовано рівні правової вихованості підлітків у громадських об’єднаннях (високий, середній, низький), розкрито їх якісні характеристики відповідно до визначених критеріїв і показників. uk
dc.description.abstract The author reveals the issue of the importance of legal education of adolescents in public associations, takes into account the international and national documents governing this process. The author emphasizes that the legal upbringing of adolescents is a social phenomenon. This phenomenon is related to the legal consciousness of man and the legal culture that has developed in our country. The author focuses on the problematic issues related to the criteria base of legal education of adolescents in public associations, characterizes the criteria (cognitive, value-motivational, behavioral) and relevant indicators. The author reveals the cognitive criterion through such indicators as theoretical knowledge of law, law and order in society, awareness of the importance of law and order for human life in society, in extracurricular social environments, the presence of figurative legal thinking according to age, recognition of different legal systems in different societies, legal and illegal behavior. The author reveals the value-motivational criterion through such indicators as understanding of legal values, recognition of one’s own law-affirming activity as a value, motivation to serve a legal society, interest in the requirements of legal behavior aimed at maintaining law and order while respecting human freedom. The author defines indicators of behavioral criteria: the ability to distinguish between legal and illegal behavior, experience of legal behavior, participation in legal and educational activities of public associations, movements, public organizations, the ability to control themselves, the ability to establish relationships with others based on existing legal system. The article describes the levels of legal education of adolescents in public associations (high, medium, low), reveals their qualitative characteristics in accordance with certain criteria and indicators. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject правове виховання uk
dc.subject громадські об’єднання uk
dc.subject підлітковій вік uk
dc.subject правосвідомість uk
dc.subject правова поведінка uk
dc.subject legal education uk
dc.subject public associations uk
dc.subject adolescence uk
dc.subject legal awareness uk
dc.subject legal behavior uk
dc.title Критерії, показники та рівні правової вихованості підлітків у громадських об’єднаннях: сутність й основні характеристики uk
dc.title.alternative Criteria, indicators and levels of legal education of adolescents in public associations: the essence and main characteristics uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу