У статті досліджується стан сучасної освітньої системи на основі використання інформаційно-комунікаційних
технологій під час дистанційного навчання здобувачів вищої освіти. Акцентується увага на індивідуалізації навчання,
варіативній спрямованості педагогічного процесу, на створенні умов для реалізації індивідуальних освітніх траєкто-
рій здобувачів освіти і на розмаїтості організаційних форм занять, що більш гостро окреслює питання зміни матері-
ально-технічних умов, інформаційно-предметного середовища, соціокультурного простору вищої школи.
Дослідження в галузі освітніх технологій зауважують на тому, що в основі онлайн-навчання лежить ретельно
спроєктований та спланований освітній процес, який підтримується методично обґрунтованою та цілеспрямованою
послідовністю навчально-методичних і контрольно-вимірювальних матеріалів, які забезпечують досягнення резуль-
татів навчання у форматі електронного подання інформації. Ключовим у цьому визначенні є педагогічний дизайн як
інструмент проєктування онлайн-курсу, що відсутній у більшості випадків у разі різкого переходу на “дистанцію”.
З огляду на процес розвитку і саморозвитку soft skills ключовим складником цих процесів є наявність індивідуальної
траєкторії професійного становлення або індивідуального плану розвитку. Зауважено на тому, що саме необхідно
враховувати під час проєктування курсу з альтернативними варіантами реалізації онлайн-навчання.
Наголошено, що наразі значна увага приділяється методам інтерактивного навчання з застосуванням комп’ютер-
них програм, що реалізують дистанційний підхід до навчання.
Зазначено, що сучасні методи навчання потребують відповідних засобів їх реалізації, саме тому обов’язковим
складником освітнього дистанційного середовища є сучасні інтерактивні засоби навчання. Використання їх у процесі
навчання дозволяє значно підвищити рівень взаємодії між викладачем і здобувачами освіти.
The article examines the state of the modern educational system based on the use of information and communication
technologies in distance learning of education seekers. Attention is focused on the individualization of teaching, the variable
orientation of the pedagogical process, the creation of conditions for the implementation of individual educational trajectories
of applicants for education and on a variety of organizational forms of classes, which more sharply determines the issues
of changing the material and technical conditions, information and subject environment, socio-cultural space of higher education.
Research in educational technology focuses on the fact that online learning is based on a carefully designed and planned
educational process, supported by a methodologically grounded and purposeful sequence of educational, methodological
and control and measuring materials that ensure the achievement of learning outcomes in the format of electronic presentation
of information. The key in this definition is pedagogical design as a tool for designing an online course, which is absent in most
cases with a sharp transition to the “distance”.
In the article, considering the process of development and self-development of soft skills, the key component of these processes
is the presence of an individual trajectory of professional development or an individual development plan. Attention is
drawn to what must be considered when designing a course with alternative options for implementing online learning.
It is noted that today, much attention is paid to methods of interactive learning using computer programs that implement
a distance learning approach.
It is noted that modern teaching methods need appropriate means of their implementation, therefore, modern interactive
teaching aids are an obligatory component of the educational distance environment. Using it in the learning process can significantly
increase the level of interaction between the teacher and applicants for education.