Проаналізовано сучасний стан підготовки фахівців сфери обслуговування в умовах перебудови вищої школи у напрямку переорієнтації в підготовці фахівців до здатності усвідомлювати та навчатися протягом життя, змінювати професію відповідно до зміни соціальних і політичних умов, жити і працювати в умовах демократії та ринкових відносин. На основі аналізу наукових досліджень вчених визначено, що у підготовці майбутніх фахівців сфери обслуговування (готельно-ресторанна справа та туризм) у закладах вищої освіти потрібно орієнтуватися на компетентності, які вимагають власники підприємств індустрії гостинності, крім того, така підготовка має передбачати ще і здатність до педагогічної, інноваційної та наукової діяльності та неперервний саморозвиток і самоосвіту впродовж життя. Встановлено, що освітній процес за цією спеціальністю має базуватися на гуманістичній складовій частині, сприяти розкриттю творчого потенціалу суб’єктів педагогічного процесу, налаштовувати на постійний професійний розвиток особистості в умовах неперервної освіти, готувати соціально мобільних, конкурентоспроможних, висококваліфікованих фахівців, спрямовувати здобувача освіти до успішної соціалізації у швидкозмінних ринкових умовах і формувати власну кар’єру та концепцію життєвого успіху. З’ясовано мету та принципи професійної підготовки фахівців сфери обслуговування у закладах вищої освіти, які мають формуватися в умовах англомовного освітньо-цифрового мережевого середовища та сприяти формуванню загальних і фахових компетентностей для успішного здійснення професійної (економічної, сервісно-виробничої, виробничо-технологічної, організаційно-управлінської, проєктної) діяльності у сфері обслуговування. Проведене дослідження зовнішнього та внутрішнього середовища для реалізації програми “Професійна освіта (Сфера обслуговування (готельно-ресторанна справа, туризм)” дозволило виявити сильні та слабкі сторони її реалізації, можливості й загрози та з’ясувати перспективи її розвитку.
The article analyzes the current state of training in the field of service in the restructuring of higher education in the direction of reorientation in training professionals to the ability to realize and learn throughout life, change professions in accordance with changing social and political conditions, live and work in a democracy and market relations. Based on the analysis of scientific research, scientists have determined that the training of future professionals in the field of service (hotel and restaurant business and tourism) in higher education should focus on the competencies required by owners of hospitality industry, in addition, such training should also include the ability to pedagogical, innovative and scientific activities and continuous self-development and self-education throughout life. It is established that the educational process in this specialty should be based on the humanistic component, promote the creative potential of the pedagogical process, tune in to the continuous professional development of the individual in continuing education, train socially mobile, competitive, highly qualified professionals, direct the applicant to rapidly changing market conditions and form your own career and concept of life success. The purpose and principles of professional training of service specialists in higher education institutions, which should be formed in the English-language educational and digital network environment and promote the formation of general and professional competencies for the successful implementation of professional (economic, service-production, production-technological, organizational-management, project) activities in the field of service. The study of the external and internal environment for the implementation of the program “Professional education (Services hotel and restaurant business, tourism)” allowed to identify the strengths and weaknesses of its implementation, opportunities and threats and to clarify the prospects for its development.