Стаття присвячена дослідженню особливостей публічного інтересу в адміністративному пра-
ві. Простежено, що в адміністративному праві встановлена реальна правова можливість оскар-
жити в суді будь-який акт управління, якщо він порушує чи може порушувати права і свободи
фізичних чи юридичних осіб. З огляду на це в контексті обговорення проблеми публічних інтересів
в адміністративному праві потрібно наголосити на такій адміністративно-процесуальній функції
правових актів публічного управління, як оскарження через суд незаконних дій та рішень державної
і місцевої адміністрації, що не відповідають публічному інтересу суб’єктів правовідносин. У тако-
му разі можна виокремити правоохоронну функцію адміністративного права. Адже інтереси соці-
альної спільноти визначаються державою як публічні інтереси; право покликане забезпечити їх
реалізацію та сприяти через цей публічний інтерес розвитку соціальної спільноти. Доведено, що не
варто відкидати і важливість забезпечення за допомогою правових механізмів не тільки публічних
інтересів, а й приватних, хоча багато дослідників теорії адміністративного права наголошують
саме на покликанні адміністративного права формувати, висловлювати, захищати і забезпечува-
ти публічні інтереси. Обґрунтовано, що від вибраного засобу захисту публічного інтересу та його
якості залежить доцільність та обґрунтованість адміністративного правового регулювання, що
своєю чергою впливає на корисність і важливість адміністративних та адміністративно-про-
цесуальних актів у процесі забезпечення публічних інтересів конфліктуючих сторін. А реалізація
зазначених повноважень в адміністративному акті полягає в конкретній послідовності дій, визна-
чених процедурою контрольного адміністративного провадження.
The article is devoted to the study of the features of public interest in administrative law. It is observed
that the administrative law provides a real legal opportunity to appeal in court any act of management,
if it violates or may violate the rights and freedoms of individuals or legal entities. In view of this, in
the context of discussing the problem of public interests in administrative law, it is necessary to emphasize
such administrative-procedural function of legal acts of public administration as appeals against illegal
actions and decisions of state and local administration that do not meet the public interest. In this case,
we can distinguish the law enforcement function of administrative law. After all, the interests of the social
community are defined by the state as public interests; the law is designed to ensure their implementation
and to promote the development of the social community through this public interest. It is proved that
the importance of ensuring not only public interests but also private ones through legal mechanisms should
not be ruled out, although many researchers of the theory of administrative law emphasize the vocation
of administrative law to form, express, protect and ensure public interests. It is substantiated that the expediency and validity of administrative legal regulation depends on the chosen means of protection
of public interest and its quality, which in turn affects the usefulness and importance of administrative
and administrative-procedural acts in the process of ensuring public interests of conflicting parties. And
the implementation of these powers in the administrative act is a specific sequence of actions defined by
the procedure of control administrative proceedings.