Реформування вищої освіти в Україні вимагає пошуку нових шляхів вирішення проблеми формування особистості, розвитку її фізичних, психічних та духовних сил. Приорітетним завданням системи освіти є виховання людини в дусі відповідального ставлення до власного здоров’я й здоров’я оточуючих як до найвищої соціальної цінності, формування високого рівня здоров’я учнівської молоді. Одним з основних завдань сучасної системи освіти є формування у студентів високого рівня фізичної культури. За останніми науковими даними, до 90 % студентів мають серйозні відхилення в стані здоров’я, 50 % і більше знаходяться на диспансерному обліку, кожний п’ятий студент (на гуманітарних факультетах – кожний третій, а іноді навіть другий) віднесений до підготовчої та спеціальної медичної групи або звільнений за станом здоров’я від фізичних навантажень; рівень більше ніж 50 % молодих людей, які навчаються у вищих навчальних закладах нашої країни, не відповідає навіть середньому рівню державного стандарту фізичної підготовленості, що гарантує стабільне здоров’я. Таке становище пов’язується з тим, що для сучасної молоді підвищення рівня свого здоров’я не набуває першочергового значення. При цьому вона не має й необхідних знань, життєвого досвіду, що дозволили б їй зберегти свою особистість, засвоїти оптимальні норми життя, засновані на розумінні здоров’я як найбільшої цінності.
Значна частина захворювань учнівської молоді має так звану дедактогенну природу, тобто викликана або спровокована безпосередньо умовами навчально-виховного процесу. У цій ситуації одним з головних завдань розвитку педагогічної освіти є підвищення фізичної культури студента.
Здійснюючи цілеспрямовану і свідому діяльність з оздоровлення свого організму, створюючи здорове середовище проживання, вибудовуючи раціональну систему життєдіяльності, студент вищого навчального закладу впливає на обставини повсякденного життя, створює основу для ефективної навчальної діяльності і самореалізації у майбутній професії. Саме тому велика увага фізичного виховання спрямована на проблему вдосконалення навчально - виховного процесу, де необхідні знання організації здорової життєдіяльності, які збудовані на цінностях фізичної культури та що студенти вищих навчальних закладів отримають на обов’язкових заняттях з фізичного виховання.
В цілому актуальність проблеми підвищення рівня фізичної культури особистості пояснюється рядом суперечностей: між потребами суспільства у здорових громадянах і неухильним погіршенням їх здоров’я; між потребами виробництва у фізично здорових фахівцях і недостатньою фізичною активністю їх під час навчання у вищій школі; між природним бажанням людини бути фізично здоровою і її знаннями про фізичне здоров’я та вмінням його зберігати і зміцнювати.
Reforming higher education at Ukraine requires a search of new ways of solving a question of forming of a person as well as a development of his / her physical, psychological and mental forces. The importance task of an education is bringing up a person with the point of view right relation to own health and a health of other people as the highest social value. One of the main tasks of modern education is forming high level of physical culture. According to modern scientific knowledge about 90 % of students have some deviations concerning to a health; more than a half of all students there is on special medical account; each the fifth student there is at special medical group or is free from physical loads; more than a half of a students has a level of physical preparing which is not adequate to even mean level of the state standard of physical preparing; this level guarantees a stable health.
Such position is connected with a fact that for modern youth rising a level of own health has not certain mean. People have not necessary knowledge, experience which permit to save own pecularities, to know optimal norms of life which are based on understanding a health as the largest value.
Large part of a non – health of students is connected with learning process. So one of the main tasks of a development of pedagogical education is increasing a level of physical culture of a student.
Doing goal – oriented and right activities as cocerned to healthing own organism and creating health environment of living a student influences on our life as well as creates the base for effective learning activities and self – realization at future profession. That’s why a great attention of physical education is paid attention to a question of improving learning process where are necessary the knowledge of an organization of health activities; these knowledge are based on values of physical culture but these knowledge students gain on the lessons on physical bringing up.
On the whole the importance of increasing a level of physical culture of a person is explained to certain factors such as: a perecense of health persons and a state of their health; between demands of production concerning to health specialists and physical activities of such specialists when learning at higher school; between natural desires of a person to be health and his / her knowledge about physical health and a fact as this health we can save and strengthen.