Технологія розвитку критичного мислення сприяє формуванню інтелектуального потенціалу особистості, забезпечує постійне її самовдосконалення. Реалізація дає змогу вчителеві орієнтуватися в потоці інформації, педагогічному середовищі, а також розвивати в учнів здатність до вирішення різноманітних проблем на основі адекватного орієнтування в сучасному світі, вміння відповідати викликам сучасності. Стаття розкриває шлях вирішення проблеми формування критичного мислення майбутніх учителів початкових класів та підготовки їх до використання технології критичного мислення зануренням у технологію в ролі “учня” та “вчителя” одночасно. Наведений спосіб створює сприятливі умови для виявлення особливостей реакцій учнів та можливих труднощів, розкриття способів їх рішень із позиції вчителя. Пропонується варіант усвідомлення майбутніми учителями специфіки використання певної педагогічної технології за допомогою цієї ж технології. Розкрито мету підготовки майбутніх учителів початкових класів до застосування технології критичного мислення як ознайомлення з різними підходами до її використання: запровадження окремої навчальної дисципліни; впровадження технології розвитку критичного мислення у вивчення навчальних дисциплін, що передбачені навчальним планом початкової школи; організація позакласної роботи з елементами технології розвитку критичного мислення. Наголошено, що незалежно від того, в яких формах здійснюється розвиток критичного мислення, заняття з розвитку критичного мислення передбачають такі фази: фазу актуалізації / передбачення / виклику; фазу побудови (конструювання) знань / реалізації смислу / пошуку інформації / осмислення; фазу консолідації / рефлексії. Відтворено практичний досвід впровадження пропонованого підходу до підготовки майбутніх учителів початкової школи.
The technology of critical thinking development contributes to the formation of intellectual potential of a person and provides for constant self-improvement. Implementation allows teachers to be informed in the flow of information, in the pedagogical environment, and also to develop students' ability to solve varied problems on the basis of adequate orientation to the modern world, the ability to respond to the challenges of modernity. This article outlines ways to solve the problem of shaping critical thinking of future teachers in the elementary school. Preparing them to use critical thinking technology by forcing technology in the role of a “student” and “teacher” at the same time. This method creates favorable conditions for conditions for understanding the characteristics of reactions and identifying possible difficulties in students, revealing ways to solve them from the teacher's position. The option is offered for future teachers to learn the specifics of using a certain pedagogical technology with the help of this technology. The aim of training of primary school teachers in the use of critical thinking technology by introducing different approaches to its use is disclosed: Implementation of a particular subject; integration of critical thinking technology into teaching disciplines included in the elementary school curriculum; organisation of homework involving elements of critical thinking technology. It has been found that regardless of the forms in which critical thinking is developed, critical thinking training sessions include the following phases: the phase of actualization / anticipation / sensitization; the phase of building (constructing) knowledge / realization of humility / search for information / reflection; the phase of consolidation / reflection. Practical experience of implementing the proponed approach to the training of future elementary school teachers is presented.