Розглядається взаємозв’язок теоретичних аспектів дослідження щодо створення STEAM-середовища у закладах вищої освіти. Виявлено низку суперечностей, які виникають на державному рівні та пов’язані із відсутністю цілісного наукового дослідження з проблеми створення STEAM-середовища в теорії та практиці формування освітнього простору закладу вищої освіти. Визначено сучасні погляди, що слугують підґрунтям наведеного у статті авторського дослідження, а саме застосування теорії STEАM як нового підходу у фізичному вихованні, що репрезентує предмет інтересу і дослідників освітніх перетворень, і педагогів-практиків. Наведені дані наукових розвідок, проведених серед науково-педагогічних працівників одинадцяти закладів вищої освіти (95 – викладачі університетів і 52 – викладачі коледжів) з проблеми їхнього ставлення до формування інноваційного освітнього простору у сучасних закладах вищої освіти. Аналізується реалізація STEAM-підходу на прикладі підготовки майбутніх учителів фізичної культури, що здійснюють коледжі та університети. Зроблено спробу привернути увагу щодо доцільності введення в систему підготовки майбутніх учителів фізичної культури концепції STEAM-освіти, які здійснюють реалізацію ідей STEM, що викликано переходом суспільства в цифрову епоху та активного розвитку у ньому спортивної індустрії.Розглянуто інноваційні можливості STEAM-простору в теорії та практиці фізичного виховання. Окреслено мету, діяльність та перспективи студентів педагогічних коледжів в умовах формування нового “STEAM-середовища”. Встановлено зв’язок з прикладними аспектами використання цієї теорії в практиці підготовки професійно-мобільного учителя фізичної культури. Крім того, наведено авторське бачення визначення поняття “STEAM-середовище в теорії та практиці фізичного виховання”.
The interrelation of theoretical aspects research on the creation of STEAM-environment in higher education institutions is considered. A number of contradictions have been identified that arise at the state level and are related to the lack of a comprehensive scientific study on the creation of STEAM-environment in the theory and practice of the educational space forming of higher education.The modern views that serve as the basis of the author’s research presented in the article are identified, namely the application of STEAM theory as a new approach in physical education, which represents the subject interest of educational transformations researchers and teachers-practitioners.The data of scientific researches carried out among scientific and pedagogical workers of eleven higher education institutions (95 – university teachers and 52 – college teachers) on the problem of their attitude to the formation of innovative educational space in modern higher education institutions are given. The implementation of the STEAM approach is analyzed on the example of training future physical education teachers in colleges and universities. An attempt is made to draw attention to the feasibility of introducing the concept of STEAM education in the system of training future physical education teachers, who continue to implement the ideas of STEM, caused by the transition society to the digital age and active sports industry development. There are considered the innovative possibilities of STEAM-space in the theory and practice of physical education. The purpose, activity and prospects of pedagogical colleges students in the conditions of the new “STEAM-environment” formation are outlined. It has been established the connection with the applied aspects of this theory using in the practice of training a professional-mobile physical education teacher. In addition, the author's vision of the “STEAM-environment in the theory and practice of physical education” definition is given.