Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Використання здоров'язберігаючих технологій у процесі навчально-виховної роботи старшокласників

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Данилко, В. М.
dc.date.accessioned 2021-12-07T10:34:00Z
dc.date.available 2021-12-07T10:34:00Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Данилко В. М. Використання здоров'язберігаючих технологій у процесі навчально-виховної роботи старшокласників / В. М. Данилко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць / За ред. О. В. Тимошенка. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. - Вип. 5К (134). - С. 66-70. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/35770
dc.description.abstract У статті на основі аналізу наукової та методичної літератури розглянуто необхідність впровадження здоров’язберігаючих освітніх технологій у навчально-виховний процес, які будуть сприяти зміцненню здоров’я і всебічно-гармонійному розвитку сучасної учнівської молоді. Визначено фактори виховання і навчання, що призводять до погіршення здоров′я старшокласників. Проаналізовано різні підходи до формування ціннісного ставлення до власного здоров′я старшокласників, умови впровадження здоров′язберігаючих освітніх технологій в навчальний процес у контексті глибокого усвідомлення та розуміння важливості проблеми формування навичок здорового способу життя учнівської молоді, виховання позитивних морально-ціннісних орієнтацій. Здоров′язберігаючі освітні технології дозволяють суттєво підвищити ефективність процесу відновлення фізичної та розумової працездатності учнів, їхніх природних здібностей та психічних якостей. ua
dc.description.abstract Based on the analysis of scientific and methodological literature, the article highlights the need to integrate healthcare technologies in the educational process of student youth. They will contribute to health promotion and the comprehensive, harmonious development of modern young people. This scientific paper analyses different approaches to forming a valuable attitude towards high school students’ health. It’s essential to motivate students to implement healthcare technologies in studies, training, and leisure time. The educational process should be aimed not only to acquire knowledge but also to realise a new moving experience that meets new life requirements. The formation of the healthcare environment depends on different factors. Some of them include the curriculum, school considering the students’ interests and preferences, the staff who is ready to integrate healthcare technologies, collaborative work between parents and students. The article also analyses the conditions of integrating healthcare technologies into the educational process in the context of deep awareness and understanding of the straightforward importance of developing healthy students’ lifestyle skills, education of positive moral and value orientations. The healthcare educational technologies allow significantly increasing the process efficiency of restoring the physical and mental students’ capacity, natural abilities and mental qualities. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject здоров′язберігаючі технології ua
dc.subject старшокласники ua
dc.subject здоровий спосіб життя ua
dc.subject ціннісні орієнтації ua
dc.subject physical education ua
dc.subject healthcare technologies ua
dc.subject high school students ua
dc.subject healthy lifestyle ua
dc.subject value orientations ua
dc.title Використання здоров'язберігаючих технологій у процесі навчально-виховної роботи старшокласників ua
dc.title.alternative Formation of Healthcare Technologies in the Educational Process of Training High-School Students ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics