Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Питання організації дистанційного навчання з фізичного виховання

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мунтян, В. С.
dc.date.accessioned 2021-11-23T12:53:40Z
dc.date.available 2021-11-23T12:53:40Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Мунтян В. С. Питання організації дистанційного навчання з фізичного виховання / В. С. Мунтян // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. - Вип. 3К (131). - С. 279-284. - DOI http://doi.org/10.31392/NPU-nc.series 15.2021.3К(131).68 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/35517
dc.description.abstract В статті розглянуто хронологія та досвід дистанційної освіти в каїнах Європи, США та в закладах освіти України, який підтверджує його ефективність у підвищенні якості навчання нарівні з іншими формами. Відображено особливості організації процесу дистанційного навчання (ДН) з фізичного виховання в Національному юридичному університеті імені Ярослава Мудрого. Підкреслено, що пандемія COVID-19 створила безпрецедентні проблеми для системи освіти та навчання у всьому світі. Галузь фізичного виховання виявилася не готовою до швидкого якісного переходу від традиційних занять до віртуальних (онлайн). Більшість вітчизняних ЗВО використовують для організації дистанційного навчання електронну освітню платформу Moodle та онлайн сервіси Google Classroom та Zoom. Технології ДН можуть використовуватись не тільки в дистанційній освіті, а й в інших формах навчання. ДН сприяє формуванню навичок самостійної роботи, позитивно впливає на формування пізнавальної активності студентів. ua
dc.description.abstract The article considers the chronology and experience of distance education in Europe, the USA and in educational institutions of Ukraine. It is established that the world practice of distance education has its own history and experience. The introduction of quality forms of distance learning in the educational process is considered as the most effective way to ensure the continuity and variability of education. The world experience of distance learning confirms its effectiveness in improving the quality of education along with other learning forms. The COVID-19 pandemic has created unprecedented challenges for education and training around the world. The field of physical education was not ready for a quick qualitative transition from traditional to virtual (online) classes. The practice of conducting physical education classes in quarantine requires more careful study of the experience of distance education and the introduction of new forms of education in educational institutions of Ukraine. Most domestic higher education institutions use the Moodle e-learning platform and the Google Classroom and Zoom online services to organize distance learning. Distance learning technologies can be used not only in distance education, but also in other forms of learning. The teaching of academic disciplines in higher education should aim at training a specialist whose knowledge and skills fully meet the conditions of the modern information society. The quality and structure of training courses, as well as the quality of distance learning, are often much better, sometimes more effective than traditional forms of learning. Distance learning contributes to the formation of skills of independent work, has a positive effect on the formation of cognitive activity of students. In the process of independent classes there is self-organization, self-education, diligence and self-discipline of students is brought up, positive motivation to study (classes) is formed, its internalization takes place, as a result of which the level of qualification and competence of students increases. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject дистанційне навчання ua
dc.subject студент ua
dc.subject викладач ua
dc.subject освіта ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject distance learning ua
dc.subject student ua
dc.subject teacher ua
dc.subject education ua
dc.subject physical education ua
dc.title Питання організації дистанційного навчання з фізичного виховання ua
dc.title.alternative Questions of the organization of distance learning on physical education ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу