У статті для формування політики, ефективних механізмів та вивчення позитивних практик формування системи забезпечення академічної доброчесності проаналізовано інформацію з офіційних сайтів 20 університетів США, які займають провідні позиції у світових освітніх рейтингах. З'ясовано, що в американських університетах для створення середовища, що сприяє дотриманню етичних академічних стандартів усіма учасниками освітнього процесу, наявні такі структурні компоненти системи забезпечення академічної доброчесності, як: наявність офіційної сторінки, де представлена загальна інформація, присвячена питанням академічної доброчесності; кодифіковані офіційні документи, в яких задекларована політика закладу щодо академічної доброчесності; структурні підрозділи, уповноважені комісії, особи, які виконують наглядову та контролюючу функції; ресурси для запровадження, підтримки та розвитку академічної доброчесності; стандартизовані процедури: виявлення порушень академічної доброчесності, надання матеріалів уповноваженій особі, структурі, розгляд справи та винесення рішення, оголошення рішення та можливість апеляції; програмне забезпечення для перевірки письмових робіт на наявність ознак академічного плагіату; залученість учасників освітнього процесу та стейкхолдерів до активної підтримки інституційної стратегії академічної доброчесності; публічні звіти, постійний моніторинг та оцінка сформованості культури академічної доброчесності. Проаналізована інформація уможливлює формування рекомендацій для ЗВО України щодо забезпечення академічної доброчесності, а саме: акцентувати увагу на тому, що ціннісною складовою частиною корпоративної культури університету мають стати принципи академічної доброчесності; передбачити в освітньому процесі можливість ознайомлення здобувачами вищої освіти з поняттям “академічна доброчесність”, видами її порушень та відповідальністю у разі їх виявлення.
The article analyzes the information from the official websites of 20 US universities, which occupy leading positions in the world educational rankings, for the formation of policies, effective mechanisms and the study of positive practices in the formation of the system of ensuring academic integrity. It was found that in American universities to create an environment conducive to the observance of ethical academic standards by all participants in the educational process, there are the following structural components of the system of academic integrity: the presence of an official page with general information on academic integrity; codified official documents declaring the institution's policy on academic integrity; structural subdivisions / authorized commissions / persons performing supervisory and controlling functions; resources for the introduction, support and development of academic integrity; standardized procedures: detection of violations of academic integrity, provision of materials to the authorized person / structure, consideration of the case and decision-making, announcement of the decision and the possibility of appeal; software for checking written works for signs of academic plagiarism; involvement of participants in the educational process and stakeholders in active support of the institutional strategy of academic integrity; public reports, constant monitoring and evaluation of the formation of a culture of academic integrity. The analyzed information on ensuring academic integrity makes it possible to form recommendations for the Free Economic Zone of Ukraine, namely: to emphasize that the principles of academic integrity should become a valuable component of the university's corporate culture; to provide in the educational process the possibility of acquainting higher education students with the concept of “academic integrity”, the types of its violations and responsibility in case of their detection.