Статтю присвячено актуальним питанням удосконалення системи вогневої підготовки учнів закладів спеціалізованої освіти військового профілю. Упровадження в освітній процес учнів закладів спеціалізованої освіти військового профілю методик із технічними засобами навчання забезпечить у майбутньому вирішення практичного завдання – формування в учнівської молоді життєво необхідних знань, умінь і навичок щодо захисту України та дій в умовах надзвичайних ситуацій, а також системного уявлення про військово-патріотичне виховання як складову частину національно-патріотичного виховання. Головною метою роботи є розроблення та апробація методики формування готовності учнів закладів спеціалізованої освіти військового профілю до влучної стрільби з різних зразків стрілецької зброї під час вивчення предмета “Захист України” з акцентованим використанням мультимедійного лазерного тиру “Інгул-7”. Під час емпіричного дослідження були використані такі методи, як абстрагування, аналіз і синтез, індукція і дедукція, інструментальні методи, моделювання, математично-статистичні (кореляційного аналізу, факторного аналізу, шкалювання), досвід формування готовності майбутніх офіцерів Національної гвардії України до застосування стрілецької зброї у різних умовах службово-бойової (оперативної) діяльності, досвід підготовки відомчих збірних команд із кульової (практичної) стрільби до змагань різних рангів, досвід бойових дій тощо. Відповідно до результатів, отриманих наприкінці педагогічного експерименту у досліджуваних експериментальної групи, нами підтверджено високу ефективність сучасного наукового інструментарію (мультимедійного лазерного тиру “Інгул-7”). Крім цього, членами науково-дослідної групи встановлено, що включення у зміст практичних занять (досліджуваних експериментальної групи) з вогневої підготовки засобів фізичної та спеціальної фізичної підготовки сприяло підвищенню їх показників (формуванню професійних компетентностей ліцеїстів) метання гранат на дальність та влучність, а також влучного ведення вогню з різних зразків стрілецької зброї. Порівнюючи показники до та після використання розробленої нами методики, встановлено, що результати, отримані наприкінці педагогічного експерименту, у досліджуваних групах суттєво підвищилися порівняно з вихідними даними, ці відмінності є достовірними (Ег, P≤0,05).
The article is devoted to topical issues of improving the system of “fire training” of students of specialized military education. The introduction into the educational process of students of specialized military education methods with technical means of training will provide in the future the solution of a practical task – the formation of students’ vital knowledge, skills and abilities to protect Ukraine and action in emergencies, as well as a systematic understanding of military patriotic education as an integral part of national-patriotic education. The main purpose of the work is to develop and test the method of forming the readiness of students of specialized military education to shoot accurately from different types of small arms while studying the subject “Defense of Ukraine” with emphasis on multimedia laser shooting range “Ingul-7”. The following methods were used in the empirical study: abstraction, analysis and synthesis, induction and deduction, instrumental methods, modeling, mathematical and statistical (correlation analysis, factor analysis, scaling), experience in forming the readiness of future officers of the National Guard of Ukraine to use small arms in various conditions of service and combat (operational) activities, experience in training departmental national teams in shooting (practical shooting) for competitions of various ranks, experience in combat operations, etc. According to the results obtained at the end of the pedagogical experiment in the subjects of the experimental group, we confirmed the high efficiency of modern scientific tools (multimedia laser shooting range “Ingul-7”). In addition, members of the research group found that the inclusion in the content of practical classes (subjects of the experimental group (Eg)) on «fire training» of means of physical and special physical training promoted increase of their indicators (formation of professional competencies of lyceum students) throwing grenades at range and accuracy, as well as accurate firing from various samples of small arms. Comparing the indicators before and after using the methodology developed by us, it was found that the results obtained at the end of the pedagogical experiment in the studied groups significantly increased compared to the initial data and these differences are mostly significant (Еg, P≤0,05).