Проаналізовано психолого-педагогічні аспекти навчання хвильових і квантових властивостей світла у середніх загальноосвітніх навчальних закладах за рівнем стандарту. Досліджено розвиток і сучасний стан методики навчання хвильової та квантової оптики за умов інформатизації профільного навчання та впровадження нових інформаційних технологій у навчальний процес. Розроблено методичну систему навчання хвильової та квантової оптики з використанням комп'ютерних технологій у середніх загальноосвітніх навчальних закладах за рівнем стандарту, яка відповідає рівню розвитку сучасних технологій навчання, зокрема інформаційно-комунікаційних, і спрямована на самореалізацію особистості у процесі особистісно орієнтованого навчання. Структура цієї системи відображає сучасні цілі та завдання, зміст, організаційні форми, методи та засоби навчання, спрямовані на реалізацію принципу інтеграції фундаментальності змісту та застосування інноваційних технологій навчання. Експериментально доведено ефективність розробленої системи навчання хвильової та квантової оптики для формування фізичних знань, набуття переконань і компетенцій учнями, що вивчають фізику на рівні стандарту; надання навчально-пізнавальній діяльності дослідницького творчого спрямування; зміщення акцентів на розвивальне особистісно орієнтоване навчання; зростання значущості методичного, контролюючого, консультативного видів діяльності вчителя.
In this research work different psychological and educational aspects of training wave and quantum properties of light at secondary schools are analyzed according to the standard level; the development and contemporary position of methodology of wave and quantum optics in conditions of new IT to the teaching process is researched. For the first time on this base the methodological system of wave and quantum optics training with computer technologies use in secondary schools according to the standard level, which corresponds to the level of development of modern teaching technologies, and directs to the self-realization in a process of studying.
The structure of this system reflects contemporary goals and tasks, contents, organizational forms, methods and means of training, which direct to the specialization of integration principal of fundamentality and studying computer technologies.
In the dissertation the efficiency of developed system of wave and quantum optics training is proved experimentally, acquiring knowledge by 11-th form students at secondary schools, who study Physics according to the standard level program; giving to attach study-and-cognitive activity of exploring cognitive direction; the displacement of accents from an explanation-informative type of studying to wave and quantum optics on personal-developed education; the growing of specific weight of methodical, controlling kinds of teacher’s activities.