В умовах глобалізаційних змін і прискореного розвитку науки, техніки, технології та інновацій кожна країна має за мету зберегти свою культурну ідентичність та спадщину. Вагома роль у контексті розв’язки такої проблематики належить безпосередньо мистецьким закладам, які здійснюють підготовку у сфері мистецтва, дизайну, архітектури і тим самим формують думку та прагнення зберігати національну культуру, освіту та мистецтво. Тому для досягнення та реалізації навчальних цілей у межах розвитку системи українського національного дизайну (іншими словами – етнодизайну) необхідно першочергово шукати перспективні напрями подальшого розвитку національної культури та традицій, що у майбутньому дасть змогу сформувати потужу цілісну систему етнічної теорії української нації. Розкриття проблематики розвитку українського національного дизайну вимагає проведення комплексного дослідження. З огляду на це першочергово необхідно розглянути позиції українських та зарубіжних науковців щодо змісту та особливостей такого наукового напряму, як етнодизайн. У роботі розглянуто перспективи розвитку системи українського національного дизайну у мистецьких закладах на прикладі освітньо-наукових програм факультету декоративно-прикладного мистецтва та факультету дизайну Київської державної академії декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука, а також освітньонаукової програми “Етнодизайн”, що застосовується у вищих мистецьких закладах. Під час дослідження застосовувалися методи аналізу і порівняння. На підставі вивчення особливостей підготовки здобувачів у мистецьких закладах було визначено перспективні напрями розвитку системи українського національного дизайну. Варто відзначити, що основна мета етнодизайну як окремої освітньо-наукової програми націлена на досягнення відповідного рівня екологічного ставлення до різних історико-етнографічних регіонів України в контексті збереження культурних цінностей і духовності українських етносів.
In the context of globalization and the accelerated development of science, technology, technology and innovation, each country aims to preserve its cultural identity and heritage. An important role in the context of solving such problems belongs directly to art institutions that provide training in the field of art, design, architecture, and thus, form the idea and desire to preserve national culture, education and art. Therefore, to achieve and implement educational goals within development of the system of Ukrainian national design (in other words – ethnic design) it is necessary to first look for promising areas for further development of national culture and traditions, which in the future will form a powerful holistic system of ethnic theory of the Ukrainian nation. Disclosure of the problems of development of Ukrainian national design requires a comprehensive study. Given that, it is first necessary to consider the positions of Ukrainian and foreign scholars on the content and features of such a scientific field as ethnodesign. The paper considers the prospects of development of the Ukrainian national design system in art institutions on the example of educational and scientific programs of the Faculty of Decorative and Applied Arts and the Faculty of Design of the Kyiv State Academy of Decorative and Applied Arts and Design named after Mykhailo Boychuk. used in higher art institutions. Methods of analysis and comparison were used during the study. On the basis of studying the peculiarities of the training of applicants in art institutions, perspective directions of development of the system of Ukrainian national design were determined. It should be noted that the main purpose of ethnodesign as a separate educational and scientific program is aimed at achieving the appropriate level of ecological attitude to different historical and ethnographic regions of Ukraine in the context of preserving cultural values and spirituality of Ukrainian ethnic groups.