У статті наведено ключові складники професійної компетентності медичного фахівця з позицій компетентнісного підходу. Медична діяльність розглядається як особливий вид соціальної діяльності, спрямованої на виконання професійних обов’язків і надання ефективної медичної допомоги пацієнтам. Пропонується професійну компетентність медичної сестри-бакалавра розглядати як інтегративну якість високомотивованої особистості, що визначається сукупністю професійних знань, умінь і навичок, професійно особистісних якостей, які забезпечують внутрішню готовність здійснювати фахову професійну діяльність згідно з кваліфікаційними вимогами та морально-етичними нормами, що проявляється в реалізації особистісного потенціалу, удосконаленні досвіду та прагненні до безперервного професійного розвитку. Компетентність фахівців галузі знань “Охорона здоров’я” передбачає безперервне вдосконалення фахових знань і вмінь, підвищення свого професійного рівня впродовж життя, визначення оцінки стану пацієнтів та їхніх потреб, здійснення загального та спеціального догляду й супроводу пацієнтів, надання долікарської допомоги в разі гострих захворювань і нещасних випадків, оволодіння методами обстеження та основними лікувально-діагностичними маніпуляціями, участь у профілактиці захворювань, лікувально-діагностичному процесі та освіті пацієнтів із дотриманням етико-деонтологічних принципів, врахування соціально-економічних чинників розвитку патологічних процесів, сприяння збереженню здоров’я нації, здатність до соціальної взаємодії та міжособистісної комунікації. Медичні фахівці зобов’язані надавати професійну допомогу пацієнтам незалежно від їхнього віку, статі, характеру захворювання, національної належності, освіти, соціального статусу, релігійних, політичних переконань, культурного походження тощо.
The article presents the key components of the professional competence of a medical specialist in terms of a competence approach. Medical activity is considered as a special type of social activity aimed at performing professional duties and providing effective medical care to patients. It is proposed to consider the professional competence of the bachelor nurse as an integrative quality of a highly motivated person, determined by a set of professional knowledge, skills and abilities, professionally personal qualities, ensuring internal readiness to carry out professional activities in accordance with qualification requirements, moral and ethical standards. It is manifested in the realization of personal potential, improvement of experience and the desire for continuous professional development. The competence of specialists in the field of knowledge “Healthcare” involves the continuous improvement of professional knowledge and skills, evaluating their professional level throughout life, the assessment of the patient’s condition and needs, general and special care and support of patients, provision of pre-hospital care in acute diseases and accidents, mastering the methods of examination and basic therapeutic and diagnostic manipulations; participation in disease prevention, treatment and diagnostic process and education of patients in compliance with ethic and deontological principles; taking into account socio-economic factors in the development of pathological processes, preserving the health of the nation, manifestation of the ability to social interaction and interpersonal communication. Medical professionals are obliged to provide professional care to patients regardless of their age, gender, nature of the disease, nationality, education, social status, religious, political beliefs, cultural background, etc.