Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Майндфулнес засіб формування емоційного інтелекту та метод психологічної корекції емоційних та поведінкових порушень у дітей та підлітків з порушеннями психофізичного розвитку

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Дем`яненко, Б. Т.
dc.contributor.author Ратинська, І. В.
dc.date.accessioned 2021-09-14T09:27:39Z
dc.date.available 2021-09-14T09:27:39Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Дем`яненко, Б. Т. Майндфулнес засіб формування емоційного інтелекту та метод психологічної корекції емоційних та поведінкових порушень у дітей та підлітків з порушеннями психофізичного розвитку / Б. Т. Дем`яненко, І. В. Ратинська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. – Випуск 40. – C. 127-137. – DOI 10.31392/NPU-nc.series19.2020.40.19. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34968
dc.description.abstract Стаття присвячена проблемі вивчення сутності поняття емоційного інтелекту та його взаємозв’язку з емоційними та поведінковими порушеннями у дітей та підлітків з порушеннями психофізичного розвитку. З позиції різних напрямків психологічної допомоги аналізуються емоційний розвиток та формування емоційного інтелекту у дітей та підлітків. Особлива увага приділяється психотерапії третьої хвилі (Дж. Кабат-Зін, Д. Сігел, М. Вільямс, Д. Пенман, Д. Гоулман, та інші) де в основі психотерапевтичних підходів є метод майндфулнес. Було проведено експериментальне дослідження одинадцяти дітей з порушеннями психофізичного розвитку (ЗПР, СДУГ, РАС). За результатами дослідження було визначено, що 63,6% дітей нездатні адекватно впізнавати емоційний стан інших, 72,7% дітей відчувають незадоволення своїх потреб, 81,8% дітей не відчувають безпечну прихильність зі значущими людьми. Нами була розроблена програма психологічної корекції з використанням методу майндфулнес, яка дозволила скорегувати емоційні та поведінкові порушення у дітей та підлітків. Емоційний інтелект – є основою психологічної корекції для дітей та підлітків з порушеннями психофізичного розвитку та їх батьків. ua
dc.description.abstract Статья посвящена проблеме изучения сущности понятия эмоционального интеллекта и его взаимосвязи с эмоциональными и поведенческими нарушениями у детей и подростков с нарушениями психофизического развития. С позиции различных направлений психологической помощи анализируются эмоциональное развитие и формирование эмоционального интеллекта у детей и подростков. Особое внимание уделяется психотерапии третьей волны (Дж. Кабат-Зин, Д. Сигел, М. Уильямс, Д. Пенман, Д. Гоулман, и другие) где основой психотерапевтических подходов является метод майндфулнесс. Было проведено экспериментальное исследование одиннадцати детей с нарушениями психофизического развития (ЗПР, СДВГ, РАС). По результатам исследования было определено, что 63,6% детей не способны адекватно узнавать эмоциональное состояние других, 72,7% детей испытывают неудовлетворение своих потребностей, 81,8% детей не чувствуют безопасную привязанность со значимыми людьми. Нами была разработана программа психологической коррекции с использованием метода майндфулнесс, которая позволила скорректировать эмоциональные и поведенческие нарушения у детей и подростков. Эмоциональный интеллект – является основой психологической коррекции для детей и подростков с нарушениями психофизического развития и их родителей. ua
dc.description.abstract The article deals with the problem in studying the nature of emotional intelligence and its connection with emotional and behavioural disorders among children and adolescents with mental and physical disabilities. It is analyzed emotional development and formation of emotional intelligence among children and teenagers from a different perspective of psychological help. Much attention is given to the psychotherapy of the third wave (Jon Kabat- Zinn, D. Sigel M. Williams, D. Penman, D. Goleman, R. Davidson) where the base of psychotherapeutic approach is mindfulness method. The experimental study of eleven children with special developmental needs was carried out (delayed mental, attention deficit hyperactivity desorder, autism spektrum). The results of the study show that 63,6 per cent of children are not able to identify emotional state of other children, 18,2 per cent of children have got high level of aggressiveness, 45,5 percent of them feel self-doubt and dependency, 36,3 per cent have got impulsiveness, 72,7 percent of children feel lack of attention to their needs, 81,8 per cent of children don’t feel safe with a significant person of their life. We have developed the psychological correction programme with the help of mindfulness method. It helped to correct emotional and behavioural disorders among children and teenagers with special developmental needs. We decreased the per cent from 63,6 to 45,5 among children who are not able to identify emotional state of other children, from 72,7 to 54,5 per cent among children who feel lack of attention to their needs, from 18,2 to 9 perc cent for children with high level of aggressiveness, from 45,5 to 27,3 per cent for children who feel self-doubt, and per cent of children who don’t feel safe with a significant person of their life lowered form 81,8 to 72,7. Emotional intelligence is the main base of psychological correction for children with special developmental needs and their parents. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject емоційний інтелект ua
dc.subject майндфулнес ua
dc.subject діти ua
dc.subject підлітки ua
dc.subject емоційні та поведінкові порушення ua
dc.subject порушення психофізичного розвитку ua
dc.subject психологічна корекція ua
dc.subject особистісний розвиток ua
dc.subject эмоциональный интеллект ua
dc.subject майндфулнесс ua
dc.subject дети ua
dc.subject подростки ua
dc.subject эмоциональные и поведенческие нарушения ua
dc.subject нарушения психофизического развития ua
dc.subject психологическая коррекция ua
dc.subject личностное развитие ua
dc.subject emotional intelligence ua
dc.subject mindfulness ua
dc.subject children ua
dc.subject adolescents ua
dc.subject emotional and behavioral disorders ua
dc.subject psychophysical development disorders ua
dc.subject psychological correction ua
dc.subject personal development ua
dc.title Майндфулнес засіб формування емоційного інтелекту та метод психологічної корекції емоційних та поведінкових порушень у дітей та підлітків з порушеннями психофізичного розвитку ua
dc.title.alternative Майндфулнесс способ формирования эмоционального интеллекта и метод психологической коррекции эмоциональных и поведенческих нарушений у детей и подростков с нарушениями психофизического развития ua
dc.title.alternative Mindfulness is a method of forming emotional intelligence and a method of psychological correction of emotional and behavioral disorders of children and adolescents with mental and physical disabilities ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу