Підготовка вчителів спеціальної освіти, число яких не покриває національної потреби США, передбачає формування в обмежений проміжок часу професійних знань, умінь і навичок навчати учнів із одним чи кількома психофізичними порушеннями, а також учнів із типовим розвитком. Програми такої підготовки повинні передбачати тривалу педагогічну практику під керівництвом досвідчених наставників та готувати майбутніх спеціальних педагогів до викликів професії в умовах економічно нестабільної ситуації, викликаної негативним впливом глобальної пандемії та пов’язаних із нею карантинних обмежень, активним залученням батьків до організації освітнього процесу, зростанням кількості учнів із складними та множинними психофізичними порушеннями, відсутністю належного матеріально-технічного забезпечення, необхідністю координувати зусилля всіх фахівців закладу для допомоги учням спеціальної освіти тощо.
Подготовка учителей специального образования, число которых не покрывает национальной потребности США, предусматривает формирование в ограниченный временной промежуток профессиональные знания, умения и навыки обучать учеников с одним или несколькими психофизическими нарушениями, а также учеников с типичным развитием. Программы такой подготовки должны предусматривать длительную педагогическую практику под руководством опытных наставников и готовить будущих специальных педагогов к вызовам профессии в условиях экономически нестабильной ситуации, вызванной негативным воздействием глобальной пандемии и связанных с ней карантинных ограничений, активным привлечением родителей к организации образовательного процесса, ростом количества учеников со сложными и множественными психофизическими нарушениями, отсутствием надлежащего материально-технического обеспечения, необходимостью координировать усилия всех специалистов учреждения для помощи ученикам специального образования и т. п.
US special education teachers improve the quality of life of their students, which means the provision of educational services in various forms of education (in mainstreaming classes, in special classes, separate special schools and in other settings). They lead the individualized educational programs team’s discussions, collaborate with general education teachers, consult other teachers and parents, develop instructions for general education teachers, teach math, reading, and writing, model situations for social skills formation in special education students, as well as organize everyday activities for them: create a physically and emotionally safe educational environment, arrange their living space, timetable and additional services, collaborate with all stakeholders of educational process. At the same time, there are many problems associated with the training of specialists needed in the field of education, the number of which does not cover national needs. Institutions of Higher Education face a difficult task: to prepare future special educators for the challenging profession in an economically unstable situation caused by the negative impact of the global pandemic and related quarantine restrictions on the unbalanced economic system; active involvement of parents in the educational process; the growing number of students with complex and multiple disabilities in general education classrooms; the need to coordinate the efforts of all professionals providing educational and additional services for special education students. The complex curriculum for special teachers’ preparation is difficult to manage, because in the limited time the applicants should undergo an abandon program combining professional knowledge and skills to teach both students with one or more disabilities and students with typical development, corresponding real working conditions and providing a continuous clinical practice under the guidance of experienced mentors.