Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психологічна розвивальна програма «Активізація професійної рефлексії та саморозвитку майбутніх документознавців»

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Іващенко, Андрій
dc.contributor.author Іващенко, Альона
dc.date.accessioned 2021-09-06T07:08:26Z
dc.date.available 2021-09-06T07:08:26Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Іващенко, А. Психологічна розвивальна програма «Активізація професійної рефлексії та саморозвитку майбутніх документознавців» / А. Іващенко, А. Іващенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. - Вип. 14 (59). - С. 21-30. – https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series12.2021.14(59).03 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34824
dc.description.abstract В статті презентована комплексна психологічна розвивальна програма активізації професійної рефлексії та саморозвитку майбутніх документознавців, що ґрунтується на ідеї особистісно орієнтованого виховання особистості. Основна ідея цього виховання полягає в моделюванні таких виховних ситуацій, які б спонукали особистість до самопізнання і саморозвитку. Серед основних завдань програми варто виокремити такі: розкриття суті поняття «професійна рефлексія» студентів; актуалізація ціннісного ставлення до себе з позиції «Я-професіонал»; підвищення у майбутніх документознавців активності щодо оволодіння професією; поглиблення знань способів і прийомів ефективної професійної рефлексії. Основновоположною стратегією цієї психологічної розвивальної програми стала активізація професійної рефлексії майбутніх документознавців й інтересу до рефлексивної діяльності та, як наслідок, їхній саморозвиток у майбутній професійній діяльності. Для реалізації поставлених завдань проводились такі заходи зі студентами: міні лекції, інформаційні відеоролики, туторіал, побудова інтелектуальної карти, відеофільми, дискусії. Також застосовувались синквейни, ведення щоденника рефлексії під час практики, розробка та показ студентами відеопрезентацій. Крім того, студенти активно долучались до участі в фестивалях, семінарах, тренінгах як волонтери та спікери, що допомагало їм зрозуміти свої сильні та слабкі сторони, над якими варто попрацювати. Впровадження психологічної розвивальної програми сприятиме зростанню усвідомленого прагнення студентів до самопізнання, самоосвіти, зміні ціннісного самоставлення, зростанню готовності до самореалізації та прагнення до саморозвитку в професії. Розроблений інструментарій спрямований на допомогу академічним кураторам, викладачам і практичним психологам закладів вищої освіти з метою підвищення потенціалу професійної рефлексії та саморозвитку майбутніх документознавців. ua
dc.description.abstract The article proposes a comprehensive psychological developmental program to enhance professional reflection and self-development of future documentologists, based on the idea of personality-oriented education of the individual. The main idea of such education was to model educational situations that would encourage the individual to self-knowledge and self-development. The main tasks of the program are the following: revealing the essence of the “professional reflection” concept for students; actualization of the value attitude to oneself from the position of “I am а professional”; increasing the activity of future documentologists to master the profession; deepening knowledge of methods and techniques of effective professional reflection. The main strategy of this psychological development program was the activation of professional reflection of future documentologists and interest in reflective activities and, as a consequence, their selfdevelopment in future professional activities. To implement the tasks, the following activities were conducted with the students: mini-lectures, informational videos, tutorial construction of an intellectual map, videos, discussions. During the practice syncveins, diary of reflections and videopresentations developed by the students were also used. In addition, students actively participated in festivals, seminars, trainings as volunteers and speakers, it helped them to understand their strengths and weaknesses, what exactly to work on. The introduction of a psychological development program will help increase students’ conscious desire for self-knowledge, selfeducation, change in values, increase readiness for self-realization and the desire for selfdevelopment in the profession. The developed toolkit was aimed to assist academic curators, teachers and practical psychologists of higher education institutions in development work in order to increase the potential of professional reflection and self-development of future documentologists. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject професійна рефлексія ua
dc.subject саморозвиток ua
dc.subject самореалізація ua
dc.subject мотивація ua
dc.subject ціннісне прийняття ua
dc.subject майбутні документознавці ua
dc.subject professional reflection ua
dc.subject self-development ua
dc.subject self-realization ua
dc.subject motivation ua
dc.subject value perception ua
dc.subject future documentologists ua
dc.title Психологічна розвивальна програма «Активізація професійної рефлексії та саморозвитку майбутніх документознавців» ua
dc.title.alternative Psychological development program “Activation of professional reflection and self-development of future documentologists” ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу