У чинних освітянських документах обґрунтовується необхідність зрушень у нинішній системі освіти в Україні. Такі зрушення вимагають відповідної професійної підготовки майбутнього вчителя, який був би компетентний у питаннях щодо реалізації нових державницьких документів. У статті розкрито особливості теоретичної спадщини та практичного досвіду підготовки майбутніх учителів відомого українського педагога – доктора педагогічних наук, академіка Мирослава Гнатовича Стельмаховича. Педагог у своїх працях звертався до народних звичаїв, культури українського народу, особливостей етновиховання та етнопедагогічної складової частини підготовки майбутнього вчителя. На думку академіка, в процесі професійної підготовки майбутніх учителів необхідно використовувати народні звичаї, традиції та іншу народну педагогічну спадщину. У дослідженні охарактеризовано особливості використання надбань етнопедагогіки в організації навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах, розглядаються провідні методики навчання та виховання сучасної молоді засобами етнопедагогіки. Мирослав Гнатович вважав, що майбутніх учителів необхідно залучати до багатства етнопедагогіки вже з першого курсу під час вивчення таких предметів, як “Педагогіка”, “Історія педагогіки”, “Українська етнопедагогіка та етнопсихологія” та ін. Також педагог запропонував різноманітні види завдань для творчої та самостійної роботи студентів. Крім цього, академік порадив студентам особисту педагогічну майстерність доповнювати навичками етновиховання власних родин та іншим “живим досвідом”. Також, на думку М. Стельмаховича, доцільно майбутнім учителям вести спеціальний щоденник педагогічних спостережень, де занотовувати особисті висновки досліджень. Слід зазначити, що така методика була б актуальною і у теперішній час задля відродження народних традицій і збагачення ціннісних орієнтацій особистості.
The current educational documents substantiate the need for changes in the current education system in Ukraine. Such changes require appropriate professional training of a future teacher, who would be competent in the implementation of new government documents. The article reveals the features of the theoretical heritage and practical experience of training future teachers of the famous Ukrainian teacher – Doctor of Pedagogical Sciences, Academician Myroslav Hnatovych Stelmakhovych. In his works, the teacher referred to folk customs, culture of the Ukrainian people, the peculiarities of ethnic education and ethnopedagogical component of training future teachers. According to the academician, in the process of professional training of future teachers it is necessary to use folk customs, traditions and other folk pedagogical heritage. The study describes the features of the use of ethnopedagogical achievements in the organization of educational process in hig”her education institutions, considers the leading methods of teaching and educating modern youth by means of ethnopedagogy. Myroslav Hnatovych believed that future teachers should be involved in the richness of ethnopedagogy from the first year when studying such subjects as “Pedagogy”, “History of Pedagogy”, “Ukrainian Ethnopedagogy and Ethnopsychology” and others. The teacher also offered various types of tasks for creative and independent work of students. In addition, the academician advised students to supplement their personal pedagogical skills with the skills of ethnic education of their own families and other “living experience”. Also, according to M. Stelmakhovych, it is advisable for future teachers to keep a special diary of pedagogical observations to record personal conclusions of research. It should be noted that such technique would be relevant today for the revival of folk traditions and enrichment of value orientations of the individual.