У статті розглянуто сутність поняття “дистанційне навчання”. Проведено теоретичний аналіз психолого-педагогічної та методичної літератури стосовно проблем та переваг ефективності використання дистанційного навчання в освітньому процесі вищого професійного училища щодо професійної підготовки учнів до будь-якої робітничої професії. Дистанційне професійне навчання в підготовці кваліфікованих робітників, беззаперечно, є перспективним напрямом у сучасній професійній освіті вищого професійного училища. Тому поява дистанційної освіти не випадкова, це закономірний етап розвитку та адаптації сучасної освіти до теперішніх реалій нашого життя. Встановлено, що дистанційне професійне навчання є перспективним напрямом у професійній освіті, яке надалі дасть майбутнім кваліфікованим робітникам будь-якої робітничої професії змогу забезпечити свій сталий розвиток так, щоб рівень їх успішної самореалізації особистісного і професійного розвитку випереджав рівень розвитку виробництва та технологій. Розглянуто конкретні переваги стосовно застосування дистанційного навчання (збільшення вільного часу, індивідуальний підхід, доброчесна перевірка знань, модульність, економічна ефективність, ізоляція одне від одного) та проблеми (необхідність у сильній мотивації до навчання, втрата інтересу до навчання, нестача практичних вмінь та навичок, розвиток комунікабельності, можливість нечесного проходження контролю знань, необхідність постійного і безпосереднього контакту), які виникають у професійній освіті вищого професійного училища в процесі підготовки учнів до будь-якої робітничої професії. Також обґрунтовано основні чинники, які мають враховуватись при дистанційному навчанні, щоб навчальний процес у вищому професійному училищі досягав високого професійного рівня при підготовці кваліфікованого робітника.
The article considers the essence of the concept of “distance learning”. Theoretical analysis of psychological, pedagogical and methodological literature on the problems and benefits of the effectiveness of distance learning in the educational process of higher vocational education in relation to the professional preparation of students for any working profession. Distance vocational training in the training of skilled workers is undoubtedly a promising area in modern vocational education of higher vocational schools. Therefore, the emergence of distance education is not accidental, it is a natural stage of development and adaptation of modern education to the current realities of our lives. It is established that distance vocational training is a promising area in vocational education, which in the future will give future skilled workers of any working profession the opportunity to ensure their sustainable development so that their level of successful self-realization of personal and professional development exceeds the level of production and technology. The concrete advantages concerning the use of distance learning are considered (increase of free time, individual approach, good test of knowledge, modularity, economic efficiency, isolation from each other) and problems (the need for strong motivation to learn, loss of interest in learning, lack of practical skills, development of sociability, the possibility of dishonest knowledge control, the need for constant and direct contact), which arise in the vocational education of a higher vocational school in preparing students for any working profession. The main factors that must be taken into account in distance learning are also substantiated, so that the educational process in a higher vocational school reaches a high professional level in the training of a skilled worker.