ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Воробель, М. М.![]() |
|
dc.contributor.author | Сірант, Н. П.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2021-08-30T12:43:18Z | |
dc.date.available | 2021-08-30T12:43:18Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Воробель М. М. Самовиховання як педагогічний чинник розвитку особистості / М. М. Воробель, Н. П. Сірант // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 80 (т. 1). – С. 61-65. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.80.1.12 | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34700 | |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано вплив самовиховання для піднесення особистості; висвітлено обставини самовиховання в закладах освіти, психолого-педагогічні утруднення і питання, котрі вповільнюють організацію цього процесу, позначені напрями їх вирішення. Розглянуто шляхи, методи та прийоми самовиховання. Відображено недостатню педагогічну готовність особистості до психолого-педагогічного управління самовихованням. Також у статті розкриваються можливості використання ідей щодо самовиховання, оскільки одним із важливих чинників формування є особистість. Оскільки самовиховання є складним процесом, його необхідно втілювати внутрішніми передумовами, котрі характеризують ефективність самовиховання: впевненість, переконливість та самокритичність; вимоги й основи, життєві настанови; достойність і відважність; звички та вправність самоконтролю й саморегулювання; застосування теоретичних основ самовиховання й володіння методикою самовдосконалення; усвідомлення настанов на злагоджене та різностороннє самовиховання; педагогічне бажання до активної, цілеспрямованої роботи над собою. Проаналізовано стадії самовиховання: 1) розуміння потреб своєї діяльності; 2) самопізнання, гостра самооцінка особистості у своїй діяльності й поведінці; 3) вміла робота над собою, створення алгоритму щодо норм поведінки; 4) організована реалізація алгоритму самовиховання; 5) самооцінка, самоконтроль і самокоригування дій і поведінки. Розкрито низку послідовно взаємозалежних і взаємозумовлених шляхів діяльності над собою в педагогічному ході, схарактеризовано значимість кожного з них. Перелічено головні методи самовиховання. Проаналізованим дослідження було доведено, що одним із вагомих напрямів розв’язання проблеми є активізація самовиховання, оскільки бажання професіонала щодо саморозвитку, самопізнання, самоактуалізації убезпечує його фахову стійкість, належний щабель фахової компетентності і незмінне фахове піднесення. | ua |
dc.description.abstract | The article analyzes the impact of self-education for the elevation of personality; highlighted the circumstances of self-education in educational institutions, psychological and pedagogical difficulties and issues that slow down the organization of this process, and marked directions for their solution. Ways, methods and techniques of self-education are considered. Insufficient pedagogical unpreparedness of the person for psychological and pedagogical management by self-education is reflected. The article also considers the possibilities of using ideas regarding self-education because one of the important factors of formation is the personality. Because self-education is a complex process, it must be embodied in the internal prerequisites that characterize the effectiveness of self-education: confidence, persuasiveness and self-criticism; requirements and basics, life guidelines; dignity and courage; habits and skills of self-control and self-regulation; application of theoretical bases of self-education and possession of a technique of self-improvement; awareness of guidelines for coordinated and diverse self-education; pedagogical desire for active, purposeful work on oneself. The focus of attention is upon the stages of self-education: 1) understanding the needs for their activities; 2) self-knowledge, acute self-esteem in their activities and behavior; 3) skillfully work on yourself, creating an algorithm for norms of behavior; 4) organized implementation of the algorithm of self-education; 5) self-assessment, self-control and self-correction of actions and behavior. A number of consistently interdependent and interdependent ways of activity over itself in a pedagogical course is explored; the significance of each of them is characterized; the main methods of self-education are listed. As a result of the analyzed research it can be concluded that one of the important ways to solve the problem is to intensify self-education, as the desire of a professional for self-development, self-knowledge, self-actualization ensures his professional stability, proper level of professional competence and constant professional development. | ua |
dc.language.iso | uk_UA | ua |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | ua |
dc.subject | самовиховання | ua |
dc.subject | самоаналіз | ua |
dc.subject | особистість | ua |
dc.subject | усвідомлення | ua |
dc.subject | самозадоволення | ua |
dc.subject | робота над собою | ua |
dc.subject | щоденник самовиховання | ua |
dc.subject | педагогічна готовність | ua |
dc.subject | програма саморозвитку | ua |
dc.subject | self-education | ua |
dc.subject | self-analysis | ua |
dc.subject | personality | ua |
dc.subject | awareness | ua |
dc.subject | self-satisfaction | ua |
dc.subject | work on oneself | ua |
dc.subject | diary of self-education | ua |
dc.subject | pedagogical readiness | ua |
dc.subject | self-development program | ua |
dc.title | Самовиховання як педагогічний чинник розвитку особистості | ua |
dc.title.alternative | Self-education as a pedagogical factor of personality development | ua |
dc.type | Article | ua |