На сучасному етапі розвитку освіти система навчання та виховання має орієнтуватися на формування мислячої, націленої на вирішення певних проблем, толерантної та соціально відповідальної людини, яка, у свою чергу, готова до співпраці з іншими людьми та володіє достатньою мірою знаннями. Сам процес навчання іноземної мови має бути спрямований на розвиток особистості школяра, який здатний і бажає брати участь у міжкультурній комунікації та може самостійно вдосконалюватися в майбутній діяльності. Реформа Нової української школи спрямована на подолання консервативності освітніх систем, на подолання розриву між рівнем підготовки й потребами суспільства. Метою статті є огляд та аналіз вимог Нової української школи щодо навчання школярів, а також викладення власного бачення щодо процесу формування дискурсивної культури старшокласника. Установлено, що вимоги Нової школи визначають необхідність поєднувати процес викладання іноземної мови з культурою, мова якої вивчається, та участь у діапазоні культур. Одним із компонентів загальної культури школяра є дискурсивна компетентність у процесі мовленнєвої діяльності особистості, яка, у свою чергу, тісно пов’язана з формуванням мовної особистості. Визначено, що дискурсивна культура старшокласників відображає рівень сформованості комунікативних дій і є критерієм розвиненого мовлення учня, тобто становить дискурсивну компетентність випускника, що передбачає наявність в учня вмінь орієнтуватися в ситуації спілкування, сприймати, розуміти, відтворювати й створювати власний дискурс відповідно до мети, завдань, жанру і стилю мовлення. У свою чергу, дискурсивна культура виступає не тільки як продукт мовленнєвої діяльності, а і як процес її творення, який визначається екстралінгвістичними факторами, тобто комунікативним текстом та умовами спілкування.
Nowadays, the system of education and upbringing should focus on the formation of an intelligent, problem-oriented, tolerant and socially responsible person, who is ready to cooperate with other people and has sufficient knowledge. The process of foreign language teaching should be aimed at developing of student’s personality, who is able and want to participate in intercultural communication and can develop oneself in future. The purpose of the reform of the New Ukrainian School is to overcome the conservatism in educational system and the gap between the level of education and the needs of society. The aim of the article is to review and analyze the requirements of the New Ukrainian School for the pupils’ education, as well as to express personal ideas about the process of senior pupil’s discursive culture formation. According to the requirements of the New Ukrainian School, we need to combine the process of foreign language teaching with the culture of the language we teach as well as the participation in a range of cultures. One of the components of the general culture of the pupil is the discursive competence in speaking. The discursive competence is closely connected with the language personality formation. It is determined that the discursive culture of senior pupils reflects the level of formation of communication. It is the measure of pupil's developed speech that forms the discursive competence of the senior pupil. He/She has the ability to focus on the communicative situation, to perceive, understand, reproduce and create their own discourse according to the purpose, objectives, genre and style of speech. But, discursive culture acts not only as a product of speaking, but also as a process of its creation, which is determined by extralinguistic factors (communicative text and conditions of communication).