Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Особливості викладання гуманітарних дисциплін для здобувачів технічної освіти

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Аксакова, Н. О.
dc.date.accessioned 2021-07-15T08:25:43Z
dc.date.available 2021-07-15T08:25:43Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Аксакова Н. О. Особливості викладання гуманітарних дисциплін для здобувачів технічної освіти / Н. О. Аксакова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 79, т. 1. – С. 5-9. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.79.1.01 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34472
dc.description.abstract Розглянута та проаналізована проблема сучасної вищої технічної освіти – недостатня гуманітарна підготовка бакалаврів технічних спеціальностей. Стаття базується на наукових даних методології засвоєння гуманітарних дисциплін серед здобувачів вищої освіти технічних спеціальностей та власного досвіду викладання гуманітарних дисциплін авторів, як-от: спрямованість на розвиток самостійності та творчості, збагачення професійної підготовки шляхом гуманітарних знань, заміщення репродуктивної діяльності пошуковою роботою, підвищення ролі невербальних засобів подання навчальної інформації, урахування домінування раціонального мислення здобувачів технічної освіти у викладі навчального матеріалу, спрямування діяльності студентів на власний та професійний розвиток. У статті на основі авторського досвіду викладання філологічних дисциплін на технічних факультетах сформульовані педагогічні умови ефективної реалізації навчального процесу – розвиток самостійності і творчого підходу студентів до процесу здобуття і засвоєння знань, удосконалення управління навчальною та пізнавальною діяльністю студентів, коли відбувається перенесення функцій викладача з передачі інформації на допомогу в систематизації досліджуваного і підтримку роботи учня в зоні найближчого розвитку за допомогою керованого переходу від репродуктивної діяльності до пошукової. Автором зазначено важливість та доцільність використання міждисциплінарних зв’язків для взаємозбагачення споріднених предметів всередині гуманітарного блока і застосування трансдисциплінарного підходу для взаємозв’язку спеціальних і гуманітарних знань, що дозволяє сформувати у студентів системне уявлення про майбутню професію і про свою роль як випускника технічного факультету закладу вищої освіти в сучасному суспільстві. У статті акцентовано увагу на доцільності використання трансдисциплінарних підходів у сфері освіти, що дозволяють інтегрувати теоретичні та прикладні дослідження знання з різних областей філософії, природничих і гуманітарних наук із метою подолання суперечності між педагогічними завданнями і способами їх вирішення в освітній практиці. ua
dc.description.abstract The article considers and analyzes the problem of modern higher technical education – insufficient humanitarian training of bachelors of technical specialties. The article is based on scientific data of the methodology of mastering the humanities among graduates of technical specialties and their own experience of teaching the humanities, namely: focus on the development of independence and creativity, enrichment of training through the humanities, replacement of reproductive activities by search work, increasing the role presentation of educational information, taking into account the dominance of rational thinking of students of technical education in the presentation of educational material, the direction of students’ activities for their own and professional development. The article, based on the author’s experience of teaching philological disciplines at technical faculties, formulates pedagogical conditions for effective implementation of the educational process – development of students’ independence and creative approach to the process of acquiring and assimilating knowledge, improving management of educational and cognitive activities. assistance in the systematization of the subject and support for student work in the area of immediate development through a controlled transition from reproductive activities to search. The author mentions the importance and expediency of using interdisciplinary connections for mutual enrichment of related subjects within the humanities and the application of a transdisciplinary approach to the relationship of special and humanitarian knowledge, which allows students to form a systematic idea of the future profession and the role of the faculty. education in modern society. The article focuses on the feasibility of using transdisciplinary approaches in education, integrating theoretical and applied research knowledge from different fields of philosophy, natural sciences and humanities in order to overcome the contradictions between pedagogical tasks and ways to solve them in educational practice. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject вища освіта ua
dc.subject здобувачі технічної освіти ua
dc.subject філологічні дисципліни ua
dc.subject методологія ua
dc.subject higher education ua
dc.subject applicants for technical education ua
dc.subject philological disciplines ua
dc.subject methodology ua
dc.title Особливості викладання гуманітарних дисциплін для здобувачів технічної освіти ua
dc.title.alternative Peculiarities of teaching humanities for technical educators ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics